صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

وینگر سی‌وسه‌ساله و سابق تیم‌های چلسی، سویا و لاتزیو، با آبی‌های پایتخت برای یک دوره همکاری به توافق رسیده است و اگر مشکلی پیش نیاید، در اردوی ترکیه به‌صورت رسمی از او رونمایی خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، باشگاه استقلال به‌زودی از یک ستاره دیگر رونمایی خواهد کرد. گائل کاکوتا، وینگر سی‌وسه‌ساله و سابق تیم‌های چلسی و سویا و لاتزیو، با آبی‌های پایتخت برای یک دوره همکاری به توافق رسیده است و اگر مشکلی پیش نیاید، در اردوی ترکیه به‌صورت رسمی از او رونمایی خواهد شد. شنیده‌ها حاکی است که این بازیکن با مدیران استقلال به توافق اولیه رسیده و فقط امضای نهایی قرارداد باقی مانده است و احتمالا به‌زودی در ترکیه به جمع شاگردان نکونام اضافه خواهد شد. کاکوتا که باوجود بازی در همه رده‌های تیم‌ملی فرانسه، ترجیح داد درنهایت برای تیم بزرگ‌سالان کنگو به میدان برود، دوران حرفه‌ای فوتبالش را با تیم لنس فرانسه شروع کرد و خیلی سریع چشم استعدادیابان باشگاه چلسی را گرفت. همین اتفاق باعث شد تا با عقد قراردادی طولانی‌مدت راهی لیگ‌برتر انگلیس شود و پیراهن آبی شیر‌های استمفوردبریج را به تن کند.

مهره خوش‌فروش چلسی

وینگر تکنیکی چلسی در دورانی که این تیم ستاره‌های بزرگی مثل جان تری، میشائیل بالاک و دروگبا را در ترکیبش داشت، به چلسی رفت و همین اتفاق باعث شد تا فرصت چندانی برای بازی به‌دست نیاورد.

شش‌سال سابقه حضور کاکوتا در چلسی با انتقال قرضی او به باشگاه‌های بزرگی مثل فولام، بولتون، لاتزیو و رایووایکانو همراه بود. این بازیکن همچنین پیراهن تیم‌های سویای اسپانیا، دیژون فرانسه و ویتس آرنهم هلند را به تن کرد. او بیشترین بازی‌اش را در این سال‌ها در باشگاه ویتس آرنهم هلند و در سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ انجام داد و با ۳۴بازی دو گل برای این تیم به ثمر رساند.

او در تیم رایووایکانو هم در سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵، ۳۵بار در لالیگا به میدان رفت و پنج گل برای این تیم به ثمر رساند.

از قهرمانی در اروپا تا دومین بازیکن دریبل‌زن لالیگا

این بازیکن سی‌وسه‌ساله که در همه رده‌های سنی پایه با پیراهن فرانسه به میدان رفته است، یک عنوان قهرمانی اروپا را هم در کارنامه‌اش دارد. بی‌شک اوج کار کاکوتا زمانی بود که با پیراهن شماره ۷ تیم‌ملی کمتر از نوزده‌سال فرانسه در کنار ستاره‌هایی مثل گریزمان و لاکازت موفق شد جام قهرمانی را در اروپا بالای سر ببرد. کاکوتا در این جام دو گل به هلند و کرواسی زد و بهترین بازیکن این مسابقات شد.
وینگر مدنظر استقلال همچنین قهرمانی لیگ جزیره و اف‌ای‌کاپ را با چلسی و در سال۲۰۱۰ در کارنامه دارد. یکی از آمار‌های درخورتوجه کاکوتا مربوط به فصل ۲۰۱۵ است که این بازیکن پس از لیونل مسی عنوان دومین دریبل‌زن فصل لالیگا را به‌دست آورد. این آمار درحالی برای این بازیکن ثبت شد که وینگر مدنظر نکونام همراه نیمار برزیلی به‌طور مشترک در رده دوم ایستاده بود. با این حال، به نظر می‌رسد آبی‌های پایتخت دست روی ستاره‌ای تکنیکی و البته سرعتی گذاشته‌اند که در فصل پیش رو می‌تواند گره‌گشای کار نکونام باشد.

بازیکن محبوب آنچلوتی زیر نظر نکونام!

بازیکن کنگویی این روز‌های آمیان فرانسه (تیمی که سامان قدوس هم در آن بازی کرده است)، پیش از این زیر نظر مربیان بزرگی کار کرده است و به نظر می‌رسد نکونام باید برنامه ویژه‌ای برای این بازیکن داشته باشد.

آنچلوتی، اسکولاری و حتی اونای امری سرمربیان شناخته‌شده‌ای هستند که پیش از این در بازه‌های زمانی و تیم‌های مختلف با کاکوتا کار کرده‌اند. همین موضوع هم باعث شده است تا این بازیکن به‌خوبی با فوتبال روز دنیا آشنا باشد. جالب اینکه کارلو آنچلوتی در جریان یک نشست خبری در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا، باوجود انتقاد شدید علیه بازیکنان تیمش، کاکوتا را بازیکن پرتلاش و آینده‌دار چلسی توصیف کرد.

مصدومیت، قسمت سیاه کارنامه کاکوتا

نکته نگران‌کننده درباره مصدومیت‌های این بازیکن است که او را در طول سال‌های اخیر برای مدت‌های کوتاه یا طولانی از میادین فوتبال دور نگه داشته است. او طولانی‌ترین دوران مصدومیتش را در تاریخ دوازدهم سپتامبر۲۰۱۵ دچار شد که به مدت ۱۴۳روز از میادین فوتبال دور ماند؛ زمانی که از ناحیه کشاله ران دچار مصدومیت شدید شد. کاکوتا در سال‌های قبل و بعد از آن نیز با مصدومیت‌های مختلفی از ناحیه مچ پا، زانو، همسترینگ، عضله دوقلو، استخوان روی پا و مواردی دیگر دست‌وپنجه نرم می‌کرد. اما این بازیکن فصل گذشته در سه مقطع به مدت ۲۶، ۳۶ و ۲۵ روز دچار مصدومیت‌های متفاوت شد. ابتدا در بیست‌وچهارم سپتامبر۲۰۲۳ از ناحیه تاندون آشیل پا مصدوم شد. پس از آن در تاریخ هشتم فوریه۲۰۲۴ به‌علت آسیب‌دیدگی از ناحیه مچ پا به‌مدت ۳۶روز قادر به بازی نبود و سپس در تاریخ بیست‌وچهارم آوریل۲۰۲۴ به‌دلیل یک مصدومیت دیگر ۲۵روز از همراهی تیم آمیان دور ماند تا درمجموع ۸۷روز، نزدیک به سه ماه، از فصل گذشته لیگ دسته‌یک فرانسه را از دست بدهد؛ بنابراین به نظر می‌رسد کادر پزشکی و فنی تیم استقلال باید در تست‌گرفتن از این بازیکن برای بررسی وضعیت سلامتی او با دقت عمل زیادی این فوتبالیست سی‌وسه‌ساله را زیرنظر داشته باشند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.