صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرکل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: تبلیغات فروش انواع محصولات دفع‌کننده حشره عامل بیماری تب دنگی با قیمت‌های گزاف در فضای مجازی غیر واقعی است؛ بنابراین تنها مرجع مطمئن خرید دافع حشرات داروخانه‌ها هستند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ محمود آل‌بویه با بیان اینکه محصولات دافع حشرات برای نوزادان زیر دو سال قابل استفاده نیستند، اظهار کرد: توصیه شده برای نوزادان زیر دو ماه از پشه‌بند، لباس‌های پوشیده و با رنگ روشن استفاده شود، زیرا پشه آئدس بیشتر جذب پوشش تیره می‌شود.

وی افزود: با توجه‌ به اینکه پشه عامل بیماری تب دنگی بیشتر جذب آب شیرین می‌شود و در آنجا تخم‌گذاری می‌کند، مردم باید دسترسی این پشه به آب شیرین و راکد را کم کنند تا میزان تخم‌گذاری و زاد و ولد آن به حداقل برسد؛ به‌عنوان‌مثال آب جمع شده در زیر گلدان‌ها باید حذف شود، حتی این پشه می‌تواند در درب بطری‌های آب نیز تخم‌گذاری کند؛ بنابراین هرگونه از بین‌ بردن دسترسی به آب شیرین راکد باعث جلوگیری از زاد و ولد این پشه و پیشگیری از بیماری تب دنگی خواهد شد.

مدیر کل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو بیان کرد: تبلیغات فروش انواع محصولات دفع‌کننده حشره عامل بیماری تب دنگی با قیمت‌های گزاف در فضای مجازی غیر واقعی است. مردم به‌ هیچ‌ وجه این محصولات را از فضای مجازی تهیه نکنند، زیرا در برخی موارد دیده شده که روغن‌های گیاهی با قیمت‌های بسیار گزاف به‌ عنوان دفع‌کننده این پشه معرفی و عرضه می‌شوند؛ بنابراین تنها مرجع مطمئن خرید دافع حشرات داروخانه‌ها هستند.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.