صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای خراسان‌رضوی گفت: در تیرماه ۱۴۰۳، سفرهای جاده‌ای به خراسان‌رضوی افزایش یافته و دراین‌خصوص، بیشترین مجموع ورود و خروج خودرو در استان خراسان‌رضوی مربوط به ۲۹ تیرماه امسال بوده است.

به گزارش شهرآرانیوز، کاظم قلاسی با بیان اینکه بیشترین مجموع ورود و خروج خودرو در استان خراسان‌رضوی مربوط به ۲۹ تیرماه امسال بوده است، اظهار کرد: سامانه‌های ترددشمار این مرکز عبور ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار و ۳۷۲ وسیله نقلیه در مبادی ورودی و خروجی استان در تیرماه را ثبت کرده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال، سه درصد افزایش داشته است.

وی افزود: از نظر سهم مبدأ تردد پلاک‌های مشاهده‌شده در استان خراسان‌رضوی، رانندگان تهرانی با سهم ده درصد، اصفهان با پنج درصد و خراسان شمالی با سهم سه درصد بیشترین پلاک‌های رؤیت‌شده در جاده‌های استان را به خود اختصاص داده‌اند.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌رضوی اظهار کرد: ۲۳ درصد از مجموع ماندگاری خودرو‌ها در استان بین یک تا سه روز، ۳۱ درصد بین سه تا هفت روز و ۱۵ درصد نیز بیش از یک هفته بوده است.

قلاسی ادامه داد: بیشترین مقاصد سفر هم‌استانی‌هایمان در تیرماه نیز به ترتیب تهران با سهم ۱۲ درصد، خراسان شمالی با سهم ۱۱ درصد، سمنان با سهم ۱۰ درصد و مازندران با سهم هشت درصد بوده است.

وی افزود: بر اساس اطلاعات ثبت‌شده در سامانه‌های توزین در حال حرکت در تیرماه سال جاری، ۱۰ هزار و ۷۰ تخلف اضافه‌تناژ قطعی در جاده‌های خراسان‌رضوی ثبت شده است.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: رانندگان می‌توانند جهت کسب اطلاع از آخرین وضعیت جاده‌های استان با سامانه تلفنی ۱۴۱ تماس حاصل نموده و همچنین با مراجعه به سایت و نصب نرم‌افزار https://۱۴۱.ir/ از آخرین وضعیت محور‌های کشور مطلع شوند.

قلاسی گفت: همچنین کاربران می‌توانند در سایت و نرم‌افزار ۱۴۱ تصاویر دوربین‌های نظارتی جاده‌ای را به صورت برخط مشاهده نمایند.

وی ادامه داد: مرکز مدیریت راه‌های خراسان‌رضوی در تمامی ساعات شبانه‌روز، آماده دریافت انتقادات، پیشنهاد‌ات و شکایات هم‌وطنان گرامی در حوزه راه و حمل‌ونقل از طریق سامانه تلفنی ۱۴۱ است.

قلاسی تعداد کل تماس‌ها با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های خراسان‌رضوی را ۲۷ هزار و ۵۵۹ تماس بیان کرد و افزود: از این تعداد، چهار هزار و ۵۳۳ تماس قابل‌پیگیری بوده و ترتیب اثر داده شده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.