حذف وثیقه ۳۵ درصدی بانک مرکزی برای واردات خودروی جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر هشدار سازمان بازرسی کل کشور به وزیر راه و شهرسازی درباره وضعیت بلیت هواپیما رئیس کمیسیون فرش اتاق بازرگانی: تجارت خارجی تقریبا در حالت تعلیق قرار گرفته است اطلاعیه فرودگاه مهرآباد به مسافران روز جمعه (۱۷ مرداد ۱۴۰۴)؛ ۲ ساعت زودتر حرکت کنید قیمت طلا، دلار، سکه و ارز امروز (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) اعلام شد مهلت ثبت‌نام خودرو‌های وارداتی و وکالتی کردن حساب‌ها برای بار دوم تمدید شد راهنمای خرید میلگرد با پروانه ساختمان (میزان سهمیه + شرایط) آیا مزایای رفاهی کارگران مشمول مالیات می‌شود؟ مهلت استفاده از بخشودگی جرائم بیمه شخص ثالث امروز (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) به پایان می‌رسد قیمت ارز اربعین امروز (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) اعلام شد | دینار عراق چند شد؟ تخفیف های فروش؛ بازی دو سر بُرد یا شگردی برای گران فروشی اجناس؟ آیا با اجرای فیبرنوری، کابل‌دزدی به پایان می‌رسد؟ | پاسخ مسئولان به مطالبه شهروندان حمایت مدیریت شهری مشهد از صنایع و کارآفرینان ادامه‌دار خواهد بود + فیلم توضیحات مدیرعامل تامین اجتماعی درباره شیوه‌نامه بیمه کارگران ساختمانی پیش‌بینی قیمت دلار برای روز پنجشنبه (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) | امید به مذاکره باز هم دلار را عقب راند پیش‌بینی قیمت طلا و سکه پنجشنبه (۱۶ مرداد ۱۴۰۴ )| بازار طلا بازیچه افت دلار شد آیا قطعی برق در تهران ۴ ساعته شده است؟ (۱۵ مرداد ۱۴۰۴) هدف‌گذاری ۳ هزار مگاواتی برای تولید برق سبز در خراسان رضوی تا پایان ۱۴۰۶ خرید طلا و سکه در سیزدهم ماه صفر | کشتی‌آرای: خرید طلا در سیزدهم صفر یک پدیده خرافاتی است پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال ۱۴۰۴ با توجه به معاملات امروز بورس کالا (۱۵ مرداد ۱۴۰۴) قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۱۵ مرداد ۱۴۰۴) اعلام شد ریزش ۳۴ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز کاری هفته | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۵ مرداد ۱۴۰۴) مکان‌های اسکان اضطراری زائران در مشهد در سه روز پایانی ماه صفر قطعی برق نخواهند داشت استاندار خراسان رضوی: ظرفیت تولید انرژی تجدیدپذیر استان تا پایان سال ۱۴۰۴ به ۴۰۰ مگاوات افزایش می‌یابد بانک مرکزی: خرید ارز اربعین از بانک سپه امکان‌پذیر شد بازگشت قطعی برق ۴ ساعته به کشور قیمت امروز دینار عراق در مشهد (چهارشنبه، ۱۵ مرداد ۱۴۰۴) مهلت نهایی تمدید بیمه شخص ثالث با بخشودگی کامل جریمه اعلام شد ایران خودرو ۵ روز تعطیل شد + جزئیات
سرخط خبرها

موافقت اداره کل راهداری خراسان رضوی با حذف عوارض در مرز دوغارون

  • کد خبر: ۲۴۰۸۷۵
  • ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۶
موافقت اداره کل راهداری خراسان رضوی با حذف عوارض در مرز دوغارون
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: این سازمان با حذف یا کاهش عوارض متقابل در مرز دوغارون - اسلام قلعه از ناوگان تجاری موافق بوده و در این خصوص در حال رایزنی با طرف افغانستانی است.

به گزارش شهرآرانیوز، جعفر شهامت اظهار داشت: باید توجه داشت آنچه به عنوان حذف عوارض تردد از ناوگان تجاری در مرز دوغارون- اسلام قلعه با افغانستان مطرح شده حذف عوارض متقابل است.

وی ادامه داد: راهداری نیز تمایل به حذف عوارض متقابل دارد لذا در سطح ملی نشست‌های حضوری و مجازی برای کاهش عوارض یا حذف آنها در سه مرز "میلک، ماهیرود و دوغارون" با افغانستان در حال پیگیری است البته طرف افغانستانی حذف عوارض را پذیرفته است و ما هم آماده ایم عوارض را به همان میزان که طرف مقابل کاهش دهد کسر کنیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: در سال ۱۳۹۲ و با توجه به توافقات صورت گرفته بین ۲ دولت وقت ایران و افغانستان برای حذف عوارض تردد مرزی، ایران به مدت بیش از یک هفته دریافت عوارض را حذف کرد، اما کشور افغانستان به توافق حذف عوارض متقابل خود عمل نکرد که در نهایت ایران نیز دوباره دریافت عوارض را از سر گرفت.

شهامت افزود: اخیرا افغانستان عوارض تردد در گذرگاه مرزی اسلام قلعه -دوغارون را کاهش داده، اما حذف نکرده است و در نشست‌های دوجانبه نیز آنها این موضوع را تایید کرده اند که عوارض را صرفا کاهش داده اند.

وی اضافه کرد: عوارض ترددی که ایران در گذرگاه مرزی دوغارون - اسلام قلعه از ناوگان تجاری دریافت می‌کند عوارض متقابل است یعنی عوارضی که ما از ناوگان افغانستانی می‌گیریم در برابر هر آن چیزی است که افغانستان در مرز از ناوگان ایران اخذ می‌کند و قانون راهداری را به دریافت این عوارض متقابل مکلف کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: در گذشته سهم تردد ناوگان کشور افغانستان در مرز دوغارون حدود ۷۰ درصد و ناوگان ایرانی حدود ۳۰ درصد بود که الان تقریبا این سهم تردد به حالت متعادل رسیده و تقریبا بین ناوگان ۲ کشور به صورت ۵۰ درصد تقسیم شده است.

شهامت افزود: عبور بار ترانزیتی از جاده‌ها موجب تخریب و استهلاک راه‌ها می‌شود و از طرفی بخش خصوصی با عبور ناوگان ترانزیتی درآمد کسب می‌کند لذا باید عوارضی برای ایمن‌سازی و بازسازی راه‌ها از این بخش به نفع دولت دریافت شود.

وی ادامه داد: آن چه به عنوان عوارض به ازای هر تن کیلومتر تردد از ناوگان تجاری اخذ می‌شود مربوط به بازسازی زیرساخت‌های جاده‌ای است که مطابق قانون همچنان از ناوگان بخش خصوصی اخذ خواهد شد و ارتباطی با عوارض تردد از مرز ندارد.

مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: پایانه‌های مرزی با ساختاری حاکمیتی مستقل از بازارچه‌های مرزی و یا مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هستند لذا ابتدا ناوگان باری وارد پایانه مرزی شده است و بعد از آن ناوگان وارد بازارچه مرزی یا مناطق آزاد یا ویژه اقتصادی می‌شود در غیر این صورت به صورت مستقیم به عمق جاده‌های کشور وارد می‌شود و ورود ناوگان به هر بخش تابع قوانین و مقررات مخصوص به خود است.

پیش از این اتحادیه شرکت‌های ترانسپورتی هرات و انجمن شرکت‌های حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی حذف کامل عوارض تردد از سوی مسوولان مرزی دوغارون و اسلام قلعه را خواستار شدند.

سال گذشته حدود ۸۰۰ هزار تن کالای ترانزیتی به ارزش ۲.۹ میلیارد دلار و ۶۰۰ هزار تن کالای صادراتی به ارزش حدود ۱۸۰ میلیون دلار از مرز دوغارون به افغانستان ارسال شد همچنین در سال ۱۴۰۲ از طریق این مرز زمینی ۱۵ هزار تن کالا به ارزش ۱۵ میلیون دلار از افغانستان به ایران صادر شده است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->