صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

اورژانس پیش‌بیمارستانی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به ۱۴ موردگرمازدگی امدادرسانی کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ دکتر علی یزدانی در خصوص ماموریت‌های اخیر اورژانس در ارتباط با گرمازدگی اظهار کرد: در سه روز اخیر ۱۴ مأموریت اورژانس ۱۱۵ مشهد با موضوع گرمازدگی انجام شد که از این تعداد ۱۰ نفر از آنها در محل درمان و چهار نفر به بیمارستان منتقل شدند.

وی افزود: آمار موارد گرمازدگی در این روز‌ها بیشتر از این عدد بوده و رقم اعلام شده شامل مراجعان به اورژانس ۱۱۵ مشهد است و دیگر افراد یا خود در منزل اقدامات موردنیاز را انجام داده و یا اینکه مراجعه مستقیم به درمانگاه یا بیمارستان داشته‌اند.

یزدانی با بیان اینکه همه گروه‌های سنی در این روز‌ها در معرض خطر و مشکلات ناشی از گرمای شدید قرار دارند، عنوان کرد: در این میان افراد سالمند، مادران باردار، کودکان و افراد دارای بیماری‌های خاص، صعب‌العلاج و زمینه‌ای بیشتر از دیگر گروه‌ها در معرض آسیب هستند.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: افرادی که مجبور هستند در معرض نور آفتاب قرار بگیرند باید از وسایلی استفاده کنند که کمترین تابش اشعه UV به بدنشان برسد، ضمن اینکه استفاده از عینک آفتابی، کلاه آفتاب‌گیر و کرم‌های ضدآفتاب استاندارد هم در شرایط فعلی بسیار مؤثر است.

وی ادامه داد: ضعف، بی‌حالی، تشنگی، تعریق، افزایش ضربان قلب، افزایش تنفس و کاهش سطح هوشیاری از واکنش‌هایی است که بدن در حالت گرمازدگی از خود نشان می‌دهد.

یزدانی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین توصیه برای پیشگیری از گرمازدگی تردد نکردن در بیرون منزل در ساعات اوج گرما، مصرف مایعات و نوشیدنی‌های خنک و استفاده از لباس‌های نخی خنک و با رنگ روشن است.

منبع: صداوسیما

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.