صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

فوق‌تخصص گوارش و کبد، درباره باور‌های غلط تغذیه‌ای برای لاغرشدن، نکاتی را متذکر شد.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدمؤید علویان گفت: درباره اینکه گفته می‌شود اگر شب شام نخوریم، لاغر می‌شویم، باید بگویم که این یک باور غلط است.

وی افزود: اصولاً بهتر است فاصله شام تا خواب حدود دو ساعت باشد. باید دانست که میزان کالری دریافتی در طول شبانه روز مهم است و از همه مهم‌تر میزان سوخت آنها با انجام فعالیت‌های ورزشی است.

علویان در پاسخ به این سوال که آیا با حذف کامل مواد کربوهیدرات و برنج می‌توان کبد چرب را درمان کرد، گفت: خیر. کم کردن میزان مواد نشاسته‌ای دریافتی توصیه می‌شود ولی حذف آنها نه امکان پذیر است و نه صحیح است.

وی افزود: نان، برنج و سیب زمینی حاوی کربوهیدرات هستند و میزان قابل توجهی فیبر را هم به بدن می‌رسانند. پس حذف کامل آنها مفید نیست ولی مواد قندی صنعتی و حاوی شکر را باید از رژیم غذایی خود حذف کرد.

این فوق تخصص گوارش و کبد، با عنوان این مطلب که باید از غذا خوردن لذت برد، تاکید کرد: توصیه می‌شود هنگام غذا خوردن تمام هوش و حواس خود را معطوف به غذا خوردن کنید. تمامی غذا‌ها را مزه مزه کنید و آرام بجوید. اگر در هنگام غذا خوردن به بشقاب خود توجه نکنید و به تماشای تلویزیون و یا کار‌های دیگر مشغول باشید، دیرتر احساس سیری می‌کنید و در نتیجه بیشتر غذا می‌خورید.

علویان در واکنش به این ادعا که اگر به جای غذا از میوه بیشتر استفاده کنیم لاغر می‌شویم، گفت: این درست است که مصرف بیشتر میوه و جایگزینی مواد نشاسته‌ای با آنها توصیه می‌شود، ولی باید دقت کرد که برخی میوه‌ها به خاطر قند بالایی که دارند، می‌توانند سبب چاقی شوند.

منبع: مهر

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.