صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیادشیرازی درباره پیشرفت‌های بسیار قابل‌توجه نظامی کشور در حوزه‌های مختلف دفاعی گفت: این دستاوردهای نظامی، موشک‌ها و پهپادها و تسلیحات همه نتیجه آموزه‌های دفاع مقدس است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ امیر سرتیپ ناصر آراسته، رئیس هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیادشیرازی امروز (دوشنبه، ۸ مرداد ۱۴۰۳) در همایش تجلیل از فرماندهان و مسئولان رقابت‌های نظامی «سپهبدهای اخلاص» و آزمایش نوع۳ یگان‌های تابعه نزاجا که در ستاد فرماندهی نیروی زمینی ارتش برگزار شد، گفت: این مسابقات کار بسیار ارزنده‌ای در مسیر رشد قدرت و توانمندی نیروی زمینی ارتش است‌.

وی با بیان اینکه باید تعریف علم و مهارت و فن را به‌روز کنیم، افزود: اگر به دنبال تعریف علم و فن برویم، بیش از ۲۳ تعریف از آن استخراج می‌شود؛ بنابراین باید این تعریف در نزاجا به‌روز شود.

رئیس هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیادشیرازی با بیان اینکه علم، اندیشه و فن با تمرین تکامل پیدا می‌کند، اضافه کرد: علم با درجه، و سطح و فن با مهارت و پایه و توانایی مشخص می‌شود.

آراسته با بیان اینکه علم با پژوهش، و فن با کوشش رابطه تنگاتنگی دارد و جایگاه علم حافظه و جایگاه فن سابقه است، تأکید کرد: علم‌آموزی جهاد عبادی و فن‌آموزی جهاد اطاعت است. فن از اطاعت و علم از طریق عبادت حاصل می‌شود و علم دلیل هر کار را برای ما می‌گوید و فن مسیر هر کاری را به ما نشان می‌دهد.

وی تأکید کرد: در علم و فن، انگیزه و ایمان وجود دارد و علم و فن هر دو با عمل ماندگار می‌شوند.

رئیس هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد‌شیرازی افزود: یافتن حکمت‌ها نتیجه استفاده از تجارب است و دوران دفاع مقدس منبع بی‌انتهای تجارب غنی و ارزشمند است.

امیر آراسته درباره پیشرفت‌های بسیار قابل‌توجه نظامی کشور در حوزه‌های مختلف دفاعی، افزود: این دستاوردهای نظامی، موشک‌ها و پهپادها و تسلیحات همه نتیجه آموزه‌های دفاع مقدس است؛ زیرا بدون تجربه نمی‌توان پیش رفت. تجربه سکوی پرتاب است و استفاده از تجربیات غنی دفاع مقدس می‌تواند موجب پیشرفت‌های بسیار قابل‌توجه شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از پیشکسوتان دفاع مقدس دیگر در بین ما نیستند، گفت: زمان بسیار مهم است؛ ما باید از معارف جنگ و تجارب ارزشمند آن‌ها استفاده کنیم.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.