اختتامیه ششمین جشنواره ملی «فعالان دفاع مقدس در فضای مجازی» در مشهد برگزار شد درباره تاریخچه عصا‌های نقره‌ای دربانیِ حرم‌رضوی | جایگاه طلایی عصای نقره‌ای عواقب ترک واجب فراموش‌شده بررسی راهبرد امام سجاد(ع) در رهبری امت حرم مطهر رضوی سوگوار شهادت سَیِّدُالسّاجِدین(ع) جشنواره ملی «فانوس» برگزیدگان استانی خود را شناخت | فرهنگ ایثار و شهادت مصداق فرهنگ و سیره رضوی است طرح فرهنگی «از مبدا تا مبدا» ویژه زائران پیاده دهه آخر صفر اجرا خواهد شد دل‌بستگی امام حسین (ع) نگاهی به ۵ دعای معروف که به امیرالمؤمنین (ع) منسوب است تونل سرد در مسیر زائران پیاده امام رضا(ع) ایجاد می‌شود کرسی «دشمن‌شناسی در قرآن» در حرم مطهر رضوی برگزار شد ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام سجاد(ع) + جزئیات مشهد میزبان «یادواره شهدای جامعه اطلاعاتی» + ویدئو بزرگداشت چهل و سومین سالگرد شهادت شهید کامیاب در مشهد برگزار شد قیمت و زمان عمره ۱۴۰۳ مشخص شد؟ ثبت‌نام بیش از ۵۵ هزار زائر خراسانی برای پیاده‌روی اربعین (۸ مرداد ۱۴۰۳) مراسم اختتامیه مرحله استانی جشنواره ملی «فعالان دفاع‌ مقدس و مقاومت در فضای مجازی» در مشهد برگزار شد + فیلم دومین سوگواره مذهبی‌معنوی «نوای ارادت» در مشهد آغاز شد | مشارکت بیش از ۳ هزار نفر در نخستین سوگواره
سرخط خبرها

اختتامیه ششمین جشنواره ملی «فعالان دفاع مقدس در فضای مجازی» در مشهد برگزار شد

  • کد خبر: ۲۴۲۳۲۷
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۳
اختتامیه ششمین جشنواره ملی «فعالان دفاع مقدس در فضای مجازی» در مشهد برگزار شد
مراسم اختتامیه ششمین جشنواره ملی «فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی» صبح امروز (۱۰ مرداد ۱۴۰۳) در مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، ششمین جشنواره ملی «فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی» صبح امروز (۱۰ مردادماه) در مشهد به پایان رسید و برگزیدگان جشنواره در عرصه‌های مختلف جشنواره معرفی شدند.

در ابتدای مراسم اختتامیه، پیام سردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور، قرائت شد و پس از آن، سردار سرتیپ‌دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلی‌زاده، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌رضوی، نکاتی را درباره ضرورت‌های نشر ارزش‌های دفاع مقدس در عرصه فضای مجازی بیان کرد.

برکت جهادی و انقلابی رمز پیروزی و موفقیت ماست

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: لازم است دانش و سواد رسانه‌ای خود و آحاد مخاطبان را ارتقا ببخشیم. امروز جامعه مخاطب ما و خصوصاً افرادی که همگرا با ما هستند، نیاز جدی به این سواد رسانه‌ای دارند. از سوی دیگر، باید بینش و معرفت دینی و سیاسی خود را نیز ارتقا ببخشیم. ابتدا خود را به مبانی و معارف مسلط کنیم و پس از آن، این معارف را با زبان هنر و رسانه به جامعه هدف منتقل کنیم.

وی افزود: ما باید به امکانات سخت‌افزارهای روز و ظرفیت‌های موجود مسلح و مسلط شویم تا ضمن کسب مهارت‌های لازم، بتوانیم با فعالان این حوزه در مقیاس جهانی رقابت کنیم. دنیا در حوزه تولیدات رسانه‌های نوین به‌شدت فعال است و باید در این جنگ نابرابر رقابت کنیم و عقب نمانیم.

سردار یوسفعلی‌زاده با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های بی‌نظیر علمی و عملی نیروهای خلاق و مؤمن داخلی، خاطرنشان کرد: این موضوع موردتأکید مقام معظم رهبری نیز بوده است. از سوی دیگر، باید بدانیم حرکت جهادی، انقلابی و متدینانه رمز پیروزی و موفقیت ماست و باید در عرصه فضای مجازی هم جهادی حرکت کنیم.

وی با اشاره به ضرورت تعاون و ارتباط اثربخش و هم‌افزا با تمامی ساختارهای رسمی و مردم‌نهاد، گفت: همه ما در کشتی انقلاب اسلامی حضور داریم و تفاوتی ندارد چه جناحی سکان‌دار باشد. هر کس سکان‌دار باشد، نماینده همه این ملت است.

افزایش سه‌ونیم‌برابری آثار در دوره ششم

در ادامه این مراسم، سرهنگ پاسدار احسان راستی، رئیس سازمان توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی و ماهواره‌ای، ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری جشنواره ششم، اظهار کرد: پنج دوره نخست جشنواره به صورت متمرکز برگزار شد. اما در دوره ششم، تصمیم بر آن شد که جشنواره به صورت دومرحله‌ای برگزار شود و ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان‌ها نیز در روند اجرای این جشنواره قرار بگیرند که تجربه موفقی بود.

وی افزود: میزان آثار رسیده به جشنواره ششم نسبت به دوره گذشته با افزایش سه‌ونیم‌برابری همراه بود و ۱۹۶۲ اثر رسیده به جشنواره پنجم، به ۶۵۱۶ اثر افزایش پیدا کرد. جشنواره در ۲ بخش عمومی و دانش‌آموزی و در ۵ محور پویانمایی، تولیدات صوتی و تصویری، نرم‌افزارهای کاربردی، سکوهای انتشار و پایگاه‌های خبری برگزار شد و ازجمله اهداف مهم ما در این جشنواره نیز شناسایی عناصر مردمی اثرگذار در فضای مجازی در حوزه دفاع مقدس بود.

وی خاطرنشان کرد: در دفاع مقدس اگر مردم نبودند، نهادهای حاکمیتی صرف به پیروزی نمی‌رسیدند و رمز پیروزی ما در دفاع مقدس، ورود گسترده مردم بود. امروز و در فضای مجازی نیز گریزی از این موضوع نیست. حاکمیت به‌تنهایی نمی‌تواند این حوزه را به سرانجام برساند. ما به حضور آحاد مردم و به‌اصطلاح انسان‌رسانه‌ها نیاز داریم. این مسیر هم با برگزاری جشنواره‌هایی از این قبیل سمت‌وسو پیدا می‌کند که در ضمن شناسایی افراد مستعد، موضوع به‌کارگیری و استفاده از ظرفیت آن‌ها مطرح می‌شود.

رئیس سازمان توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی و ماهواره‌ای تأکید کرد: از اهداف ما، ایجاد باشگاه مردمی و بهره‌مندی از تولیدات مردمی است که بدون چشم‌داشت به اعتبارات دولتی و با حداقل امکانات، آثار خوبی نیز تولید شده است.

وی همچنین با اعلام تشکیل دبیرخانه دائمی جشنواره، از انتصاب «عشرت شایق» به عنوان مسئول دبیرخانه دائمی جشنواره خبر داد.

حمایت وزارت ارشاد از برگزاری جشنواره

علیرضا محمدعلیزاده، نماینده مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیز در این مراسم، با بیان اینکه یکی از مصادیق فرهنگی ما، فرهنگ دفاع و مقاومت است، خاطرنشان کرد: این فرهنگ، صرفاً در تاریخ معاصر نبوده و سابقه تاریخی دیرینه دارد و در تاریخ ایران ماندگار شده است. اما ازجمله نقاط اوج و درخشش آن، دفاع مقدس و ایجاد محور مقاومت است.

وی با اشاره به همکاری مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت ارشاد در برگزاری ششمین جشنواره فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی، گفت: در این جشنواره، سامانه وزارت ارشاد در زمینه برگزاری جشنواره‌ها و داوری آثار در اختیار برگزارکنندگان قرار گرفت.

وی همچنین از آمادگی وزارت ارشاد در مورد انتشار آثار برتر جشنواره و نیز صدور مجوزهای لازم برای انتشار آثار در عرصه‌های مختلف خبر داد.

گفتنی است در پایان این مراسم، منتخبان جشنواره ششم معرفی شدند و از آن‌ها تقدیر به عمل آمد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->