صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

حق جذب کارگران شهرداری‌ها پرداخت می‌شود

  • کد خبر: ۲۴۲۱۰۸
  • ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۰
نقش کارگران در حوزه مدیریت شهری به عنوان تلاشگران خط مقدم خدمت رسانی به جامعه شهروندی امری انکار ناپذیر است. در سال‌های گذشته نیز دولت پرداخت فوق‌العاده جذب را برای تمام کارکنان شهرداری‌ها مصوب کرد، اما این مصوبه برای همه‌ی کارگران شهرداری اجرا نمی‌شد که گلایه‌های بسیاری را به همراه داشت.

به گزارش شهرآرانیوز، پرداخت فوق العاده جذب (حق جذب) به کارکنان و اختصاص پیدا نکردن آن به کارگران شهرداری همواره مورد مناقشه بوده است، اما حالا با پیگیری‌های به عمل آمده از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، این موضوع بالاخره با تخصیص حق جذب به کارگران شهرداری به پایان رسید و حل شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در این باره به خبرنگار شهرآرانیوز گفت: اختلاف دریافتی کارمندان و کارگران شهرداری‌ها همواره باعث نارضایتی این قشر زحمت کش کارگر شده بود و از آنجایی که طرح طبقه‌بندی مشاغل کارگری شهرداری‌ها نیز در سال ۱۳۷۲ به تصویب وزارت کار رسیده بود و از آن تاریخ تاکنون صرفاً در سال ۱۳۹۰ جدول مزد شغل کارگران اصلاح و افزایش یافته بود، موضوع تقویت حقوق کارگران شهرداری‌ها که در سنوات اخیر در دستور کار قرار گرفت و با جدیت بیشتری پیگیری شد.

سید عبدالله ارجائی در این باره اظهار کرد: با بهره‌مندی از ظرفیت‌های قانونی موجود در طرح و جمع‌بندی اطلاعات مورد نیاز از کارگران شهرداری‌های سراسر کشور، در نهایت برقراری فوق‌العاده جذب بازارکار (حق جذب) در دستور کار قرار گرفت و با همکاری و مساعدت وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، پرداخت ۵۰ درصد مزد گروه شغل مشمولین طرح طبقه بندی مشاغل کارگری در قالب فوق العاده مذکور موافقت شد.

وی ادامه داد: از این پس نیز لازم است، این موضوع در کمیته طبقه بندی مشاغل استان‌ها مطرح و برای مشمولین اجرایی گردد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.