صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رزمایش «جهادگران فاطمی ۴» با هدف استمرار فعالیت‌های نیرو‌های جهادی در خدمت به مناطق محروم در مشهد آغاز شد.

به گزارش شهرآرانیوز، رزمایش «جهادگران فاطمی ۴» با هدف استمرار فعالیت‌های نیرو‌های جهادی در خدمت به مناطق محروم و با حضور فرمانده سپاه امام رضا (ع) آغاز شد.

در این مراسم، سردار سرتیپ پاسدار «سید هاشم غیاثی» فرمانده سپاه امام رضا (ع) با اشاره به اهمیت نقش فعالیت‌های جهادی در جریان انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی با حرکت‌های جهادی شکل گرفت و پیش رفت.

وی تاکید کرد: معتقدیم گروه‌های جهادی باید در خدمت دولت‌ها باشند و دولت‌ها نیز باید از ظرفیت این گروه‌ها به خوبی استفاده کنند.

سردار غیاثی با اشاره به این که شهید رئیسی دریافت که گروه‌های جهادی می‌توانند بسیار کارآمد باشند و از آنها حمایت کرد و از ظرفیت آنها استفاده کرد، گفت: رهبر انقلاب اسلامی در توصیه‌های خود به دولت جدید نیز بر فعالیت جهادی دولت تاکید داشتند.

وی در بیان بهره‌گیری دولت‌ها از ظرفیت فعالان جهادی گفت: گروه‌های جهادی خودجوش، در طول سال برنامه‌های هدفمند داشته و در تمام حوادث و اتفاقات حضور فعال داشته‌اند. در تمام عرصه‌ها گروه‌های جهادی حضور دارند. استفاده مناسب از ظرفیت این گروه‌ها، منجر به انتفاع مردم و جامعه می‌شود و امیدواریم گروه‌های جهادی به یک فرهنگ در میان مردم تبدیل شوند.

حضور ۱۵ هزار جهادگر در رزمایش جهادگران فاطمی ۴

سرهنگ پاسدار «محمد روحانی» مسئول بسیج سازندگی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: از ابتدای سال و همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، فعالیت گروه‌های جهادی در سال جاری آغاز شد که این فعالیت‌ها در عرصه‌های مختلف از حضور جهادگران در برپایی سفره‌های افطار مساجد تا حضور موثر در جریان وقوع سیل در استان و منطقه سیدی مشهد، زلزله کاشمر، برگزاری انتخابات و ... قابل ارزیابی است.

وی افزود: با توجه به پیام رهبر انقلاب اسلامی، رزمایش جهادگران فاطمی ۴ از امروز در استان آغاز می‌شود که ۱۵ هزار جهادگر در قالب ۱۲۷۵ گروه جهادی و با سازماندهی ۶ قرارگاه پهنه ای، یک قرارگاه ویژه و ۳۸ قرارگاه منطقه‌ای حضور خواهند داشت.

روحانی خاطرنشان کرد: حضور در اجرای ۸۰۸ پروژه عمرانی مشتمل بر مرمت خانه محرومین، ساخت مسکن، مدارس و طرح شهید عجمیان، فعالیت در عرصه‌های بسیج کشاورزی، بسیج مهندسین عمران، برپایی میز‌های خدمت در کارخانجات و ادارات، اردو‌های پزشکی و درمانی، کمک به آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد و خانواده‌های زندانیان و ... نیز از جمله اقدامات این رزمایش است.

وی افزود: به پاس خدمات شهید رئیسی و شهدای خدمت، اقدامات این رزمایش به روح بلند شهید رئیسی و همراهانش تقدیم می‌شود.

مجمع جهادگران، بازوی فکری مردمی بسیج سازندگی است

حجت‌الاسلام «جواد علیزاده» مسئول مجمع جهادگران خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: مجمع جهادگران خراسان رضوی، منتخبی از جهادگران است که برای تحقق فرمان ۹ ماده‌ای رهبر انقلاب اسلامی فعالیت می‌کنند و شورای جهادی شهرستان‌ها و مجمع جهادی، بازوی فکری مردمی بسیج سازندگی است.

وی افزود: این مجمع در سطح کشور و استان، در حوزه تصمیم گیری و تصمیم‌سازی در فضای فعالیت‌های جهادی فعالیت می‌کند و مجمع استانی در در مجمع عالی کشور، دغدغه‌های جهادگران را پیگیری می‌کند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.