سقوط میلگرد‌های ساختمان در حال ساخت یک مصدوم بر جای گذاشت (۲۸ خرداد ۱۴۰۳) نگهداری موقت از کودک تبعه بی‌سرپرست برای ایرانیان و دیگر اتباع میسر شد برخورد قطار با عابر پیاده جان شهروند ملایری را گرفت (۲۸ خرداد ۱۴۰۳) برخورد خودرو پراید با موتورسیکلت یک مصدوم برجای گذاشت (۲۸ خرداد ۱۴۰۳) زلزله قم را لرزاند (۲۸ خرداد ۱۴۰۳) هشدار: مراقب پشه آئدس باشید| راه‌های پیشگیری از تب دنگی برخورد جدی پلیس در خصوص توزیع ۷۰ تن گوشت مغولستانی آخرین خبر‌ها از وضعیت زائران ایرانی در گرمای ۵۰ درجه عربستان (۲۸ خرداد ۱۴۰۳) آتش سوزی یک کارگاه تولید مبلمان در جاده کلات (۲۸ خرداد ۱۴۰۳) «آرامش در شهر» سایه افکند| جمع آوری ۴۶۰ معتاد متجاهر در مشهد یک فوتی در ریزش منزل مسکونی در چناران (۲۸ خرداد ۱۴۰۳) + فیلم توضیحات پلیس تهران بزرگ درباره حادثه جوادیه به‌هم‌ریختگی در پیش‌فروش بلیت قطار‌ها همچنان ادامه دارد آخرین اخبار از عملیات جست‌و‌جوی مفقودین معدنِ شازند (۲۸ خرداد ۱۴۰۳) + عکس پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٢٨ خرداد ١۴٠٣) | وزش باد شدید همراه با گردوخاک افزایش مبلغ جریمه‌های رانندگی به زمان دیگری موکول شد مواقعی که سگ‌گزیدگی باعث مرگ می‌شود + نظر دامپزشکان آیا زمان واریز معوقات حقوق فروردین ۱۴۰۳ بازنشستگان تامین‌اجتماعی مشخص شد؟ سایه تورم بر سرِ بازنشستگان | نقدی بر اجرانشدن ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی برخورد ۲ خودرو سواری در جاده اسفراین یک فوتی و ۲ مصدوم برجا گذاشت
سرخط خبرها

تداوم حمایت گروه‌های مردمی و بسیج از سیل‌زدگان در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۲۳۰۵۳۷
  • ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۴
تداوم حمایت گروه‌های مردمی و بسیج از سیل‌زدگان در خراسان رضوی
۲۶‌اردیبهشت‌ماه بود که باران‌های سیل‌آسا به جان و مال شهروندان مشهدی خسارات زیادی وارد کرد؛ خساراتی که شاید راه جبرانی برای آنها نبود، اما حس همدلی، کمی آن درد را کم‌رنگ می‌کرد. گفتنی است که این همدلی‌ها هنوز هم ادامه دارد تا دوباره شرایط زندگی برای همشهری‌هایمان روی روال بیفتد.

به گزارش شهرآرانیوز، یکی از ابعاد این حمایت‌ها، فعالیت بی‌چشمداشت نیرو‌های جهادی و مردمی است که کمتر دیده شد. چند‌روز پس از حادثه سیل در مشهد، در‌حالی که گروه‌های جهادی و بسیج همچنان برای رفع مشکلات سیل‌زدگان در تلاش هستند، رئیس بسیج سازندگی خراسان‌رضوی ظرفیت نیرو‌های مردمی را یکی از توانمندی‌ها در حوزه بسیج دانست و گفت: ساعاتی پس از سیل روز چهارشنبه، ۳۰‌هزار تماس صوتی با جهادگران در استان مبنی بر اعلام نیاز به کمک آنها داشتیم که در کمتر از یک ساعت ۱۵۰‌گروه جهادی آماده ارائه خدمت شدند.

محمد روحانی در گفتگو با شهرآرا، درباره کفایت تعداد نیرو‌های جهادی در مناطق و نقاط سیل‌زده مشهد و استان، اعلام کرد: تعداد نیرو‌های جهادی به‌قدری بود که برای هیچ شهرستانی، حتی از شهرستان مجاور آن نیرو اعزام نکردیم و همان تعداد کافی بود.

وی با بیان اینکه گروه‌های مردمی و بسیج همچنان در کنار سیل‌زدگان خواهند بود، افزود: زمانی‌که برای جابه‌جایی وسایل یا امکانات نیاز به خودرو بود، فراخوان دادیم و خیلی از افراد حتی با خودرو‌های گران‌قیمت متقاضی انجام‌کار شدند، به‌حدی‌که بعد از مدتی اعلام کردیم ظرفیت تکمیل شده است و دیگر نیازی به خودرو برای جابه‌جایی نیست.

وی با بیان اینکه در همه شهر‌های استان جهادگران کف میدان بودند و هر‌کاری از دستشان بر می‌آمد، از شست‌وشو گرفته تا حمل‌ونقل و...، انجام دادند، اعلام کرد: خیلی از افراد شغل خود را رها کردند و برای کمک به مردم رفتند. همه این کمک‌ها موجب قوت‌قلب مردم سیل‌زده استان شد.

اعلام مشکلات محلات توسط گروه‌های جهادی

به‌گفته رئیس بسیج‌سازندگی استان، از گروه‌های جهادی درباره مشکلات محله یا شهر مورد‌نظر سؤال کردیم و بیش از چهارصد گروه جهادی اعلام کردند که در منطقه آنها آب یا برق قطع و راه مسدود شده یا سیل مشکلات دیگری ایجاد کرده است که این موارد را به مسئولان قرارگاه جهادی برای رفع مشکل افراد منتقل کردیم.

وی ادامه داد: شب اول پس از بارش سیل‌آسا، خانه‌های مردم در سپاه‌۶۹ تا یک متر یا بیشتر پر از تگرگ و زباله بود که به همت جهادگران و مردم، این زباله‌ها بیل‌زده و خانه‌ها شست‌و‌شو شدند.

وی با اشاره به توزیع غذا و راه‌اندازی ایستگاه صلواتی در نقاط سیل‌زده، بیان کرد: بسیج اصناف نیز متقبل شد که علاوه‌بر خرید موکت، برای مستأجرانی که خانه‌هایشان خراب شده است، خانه اجاره کنند و تا سه ماه اجاره آن را بپردازند؛ همچنین وسایل چند‌تازه‌عروس خراب شده بود که خرید جهیزیه آنها را تقبل کردند. علاوه‌بر‌این تیم‌های پزشکی و روان‌شناسی برای انجام اقدامات لازم به این مناطق اعزام شدند؛ ضمن اینکه برخی افراد صافکاری ماشین‌های آسیب‌دیده و کارواش آنها را برعهده گرفتند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->