صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از تأمین ۴۸ هزار هکتار زمین در محدوده شهر‌ها برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم خبر داد که این رقم جدا از زمین‌های شهرکی و روستایی است.

به گزارش شهرآرانیوز، ارسلان مالکی در جلسه اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی که به دعوت وزارت راه و شهرسازی در مشهد برگزار شد، گفت: براساس برنامه‌های ابلاغی وزارت راه و شهرسازی، از مجموع ۴ میلیون واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن معادل یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد برعهده سازمان ملی زمین و مسکن قرار داشت که برنامه‌ریزی تأمین زمین تمامی این واحد‌ها انجام شده است.

مالکی ادامه داد: براین‌اساس، حدود ۴۸ هزار هکتار زمین توسط سازمان ملی زمین و مسکن برای طرح نهضت ملی مسکن در محدوده شهر‌ها تأمین شده و مابقی ۴ میلیون واحد از سوی شرکت عمران شهر‌های جدید، شرکت بازآفرینی شهری، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  و بخش خصوصی به صورت خودمالک احداث خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین قانون جهش تولید مسکن را یکی از قوانین بالادستی و لازم‌الاتباع برای دولت دانست که ظرفیت‌های زیادی برای تأمین مسکن متقاضیان مسکن فراهم می‌کند.

وی افزود: بر اساس ماده ۱۱ این قانون، بیش از ۸۲ هزار هکتار از اراضی مستعد توسعه شهری برای الحاق به محدوده شهر‌ها شناسایی شده است.

مالکی همچنین اعلام کرد: درراستای اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن مبنی بر تحویل زمین‌های مازاد دستگاه‌های دولتی و انتقال اسناد مالکیت آن برای اختصاص به طرح نهضت ملی مسکن به سازمان ملی زمین و مسکن، حدود ۵ هزار و ۹۰۰ هکتار زمین به این سازمان منتقل شده است.

وی همچنین از شناسایی بیش از ۴ هزار هکتار از اراضی واقع در شهر‌ها و شهر‌های جدید برای تغییر کاربری طبق ماده ۸ قانون جهش تولید مسکن و موافقت با تغییر کاربری حدود ۱۶۰۰ هکتار از آن‌ها توسط شورای عالی شهرسازی و معماری و سایر مراجع ذی‌صلاح خبر داد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن همچنین از تحصیل ۱۵۲ هزار و ۲۱۸ هکتار زمین در داخل محدوده و حریم شهر‌ها خبر داد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.