صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

حرم مطهر رضوی در شب شهادت سَیِّدُالسّاجِدین، امام زین‌العابدین(ع) سوگوار و عزادار بود.

به گزارش شهرآرانیوز، در شب شهادت زینت عبادت‌کنندگان، حضرت امام سجاد(ع)، حرم مطهر رضوی غرق در عزا و ماتم بود و زائران حرم امام‌رضا(ع) در سوگ شهادت مظلومانه این امام همام، اشک ماتم ریختند و عزاداری کردند.

ویژه‌برنامه شب شهادت امام سجاد(ع) بعد از اقامه نماز جماعت مغرب‌وعشا در رواق بزرگ امام‌خمینی(ره) برگزار شد. در این مراسم، زائران و مجاوران سوگوار در ابتدا با قرائت زیارت امین‌الله که با نوای ابراهیم احمدی قرائت شد به ساحت مقدس امام مهربانی‌ها عرض ارادت کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین اسلامی، خطیب حرم مطهر رضوی در این مراسم طی سخنانی به تبیین چگونگی مدیریت بحران به‌وجودآمده در جامعه شیعی توسط امام سجاد(ع) بعد از واقعه خون‌بار عاشورا پرداخت و اظهار کرد: بعد از وقوع این واقعه تلخ تشکیلات شیعه تقریباً فروریخته بود و شیعه در سرکوب مطلق بود.

 وی تصریح کرد: در این دوران، بزرگان شیعه به دست بنی‌امیه قتل‌عام شدند و ضربه مهلکی بر پیکره شیعه وارد شده بود و امام سجاد(ع) یک تشکیلات شکست‌خورده و ازهم‌پاشیده را تحویل گرفته بود؛ اما با مجاهدتی عظیم در این شرایط سخت ناامید و منفعل نشد و توانست با مدیریت بحران دوباره تشکیلات شیعه را احیا کند.

این کارشناس دینی، ادامه داد: اگر ما بخواهیم یک عنوانی به امام سجاد (ع) بدهیم باید بگوییم که آن حضرت معمار دوباره تشکیلات شیعه است و با مدیریت بحران توانست دوباره تشکیلات شیعه را طراحی کند.

حجت‌الاسلام اسلامی اظهار کرد: دوران امامت امام سجاد (ع) سخت‌ترین و پر محنت‌ترین شرایط رهبری در جامعه اسلامی حاکم بود و بنی‌امیه عزم خود را جزم کرده بودند کاری کنند که پرونده سیاسی شیعه برای همیشه بسته شود و با خشونت‌ها و فجایعی که در کربلا به بار آوردند دیگرکسی جرات قد علم‌کردن در برابر آنها را نداشت.

وی تبیین کرد: در این شرایط تدابیر امام سجاد (ع) موجب شد تشکیلات شیعه جانی دوباره بگیرد و قیام‌های مردمی مانند توابین، حَرِه و قیام مختار بنیان حکومت اموی را به لرزه درآورد.

گفتنی است، مرثیه‌سرایی و ذکر مصیبت اهل‌بیت (ع) با نوای مداح و ذاکر آل الله، امیر کردی از دیگر برنامه‌های شب شهادت امام سجاد (ع) در حرم مطهر رضوی بود و در پایان دعای پرفیض توسل با نوای احد سبزی قرائت شد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.