بزرگداشت چهل و سومین سالگرد شهادت شهید کامیاب در مشهد برگزار شد قیمت و زمان عمره ۱۴۰۳ مشخص شد؟ ثبت‌نام بیش از ۵۵ هزار زائر خراسانی برای پیاده‌روی اربعین (۸ مرداد ۱۴۰۳) مراسم اختتامیه مرحله استانی جشنواره ملی «فعالان دفاع‌ مقدس و مقاومت در فضای مجازی» در مشهد برگزار شد + فیلم دومین سوگواره مذهبی‌معنوی «نوای ارادت» در مشهد آغاز شد | مشارکت بیش از ۳ هزار نفر در نخستین سوگواره فروش ارز اربعین آغاز شد (۸ مرداد ۱۴۰۳) درباره فلسفه ساخت حرم و گنبد و بارگاه برای اهل‌بیت (ع) آمادگی آستان قدس رضوی برای ارائه خدمات به زائران اربعین در داخل و خارج مرزها آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از زائران پیاده دهه پایانی ماه صفر سوغات مشهد با نمادسازی زیارت، هویت شهر را بازنمایی می‌کند آغاز‌به‌کار دومین مدرسه تابستانی «دارالعلم» با پیام آیت‌الله مکارم‌شیرازی (۶ مرداد ۱۴۰۳) ثبت نام هشتمین رویداد مجازی «بی نهایت» ویژه دهه هشتادی‌ها آغاز شد حسینی‌نژاد، قاری مشهدی، نفر سوم مسابقات قرآن روسیه شد تصویر کربلا در قلب مشهدالرضا(ع) | روایتی از تعزیه خوانی گروه نمایشی «حماسه اکبر» آیت الله اعرافی: حمایت ایران از غزه و فلسطین بر اساس تأکیدات قرآن کریم است کاهش مصرف برق حرم امام‌رضا(ع) برای کمک به پایداری شبکه برق  «حماسه اکبر» در عرصه میدان شهدای مشهد + فیلم انتظار بدون معرفت راه به کوفه می‌برد
سرخط خبرها

بزرگداشت چهل و سومین سالگرد شهادت شهید کامیاب در مشهد برگزار شد

  • کد خبر: ۲۴۱۸۷۴
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۰
بزرگداشت چهل و سومین سالگرد شهادت شهید کامیاب در مشهد برگزار شد
مراسم بزرگداشت چهل و سومین سالگرد شهادت شهید حجت الاسلام «سید رضا کامیاب» در  مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، همزمان با فرارسیدن چهل و سومین سالروز شهادت شهید ترور حجت الاسلام «سید رضا کامیاب»، عصر امروز (۸ مردادماه) مراسمی در ایوان مقصوره حرم مطهر رضوی برگزار شد.

در این مراسم که با حضور اعضای خانواده  شهید کامیاب، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه امام جمعه موقت مشهد و جمعی از مردم انقلابی و قدرشناس مشهد برگزار شد، یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و شهیدان ترور، گرامی داشته شد.

در بخشی از این مراسم، حجت‌الاسلام مهدی شریعتی‌تبار با بیان این که شهید به مصداق آیه شریفه «فلا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون» زنده است، خاطرنشان کرد: باید یاد و نام و خاطره شهید و روز شهادت شهید نیز در اذهان مردم، ماندگار بماند.

وی شهادت را بخشی از تاریخ انقلاب اسلامی و نهضت اسلامی مردم ایران دانست و افزود: شهدای روحانیت نیز بخشی از تاریخ مبارزات و مجاهدت‌های علمای شیعه هستند و خاصه در مورد شهدایی مانند شهید حجت‌الاسلام سید رضا کامیاب که توسط جریان نفاق و التقاط به شهادت رسیدند، جریان شهادت آنها می‌تواند برای امروز جامعه ما نیز مایه عبرت و تفکر باشد.

حجت الاسلام شریعتی‌تبار با اشاره به شهادت بیش از ۱۷ هزار شهید انقلاب اسلامی توسط جریان ترور گفت: در جریان همه این ترور‌ها نیز تروریست‌ها مورد حمایت همه جانبه استکبار جهانی بودند.

وی از مقام معظم رهبری، شهید جوانمرد سید عبدالکریم هاشمی نژاد و فقیه مجاهد و نستوه مرحوم آیت الله واعظ طبسی به عنوان سه نام ماندگار در مبارزات انقلابی مردم مشهد نام برد و گفت: شاگردان این بزرگواران از جمله شهید کامیاب نیز که در راستای تکلیف الهی و دفاع از حق و عدل و مبارزه با ظلم و ستم به پا خاستند، نقشی موثر در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی ایران داشتند.

گفتنی است شهید حجت الاسلام سید رضا کامیاب از جمله شاگران رهبر انقلاب اسلامی در دوران حاکمیت پهلوی بود که با تاسی به آموزه‌های قرآن و اهلبیت (ع) در جریان مبارزات انقلابی مردم مشهد نقش مهمی ایفا کرد. وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در مسئولیت‌هایی در عقیدتی سیاسی لشکر ۷۷ خراسان، کمیته انقلاب اسلامی و شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی به ایفای نقش موثر پرداخت. شهید کامیاب در انتخابات میان دوره‌ای نخستین دوره مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۲ مردادماه ۱۳۶۰ با رای قاطع مردم مشهد به مجلس شورای اسلامی راه یافت. اما چند روز بعد و در تاریخ ۷ مردادماه و در زمان بازگشت به منزل، در تقاطع خیابان راه آهن و خیابان خواجه ربیع مشهد، توسط دو نفر از اعضای گروهک فرقان مورد اصابت گلوله قرار گرفت و ترور شد و بر اثر شدت جراحات وارده، دعوت حق را لبیک گفت و به خیل شهیدان پیوست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->