صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: مهاجرت شغلی پزشکان هم بسان مهاجرت جغرافیایی و شاید بیشتر از آن نگران کننده است.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر علیرضا صداقت در مراسم آغازبه کار دومین همایش بزرگ سالانه پزشکان عمومی شرق و شمال شرق کشور، اظهار کرد: وضع تعرفه‌های ناعادلانه سلامت نه‌تنها باعث شکل گیری پدیده مهاجرت جغرافیایی پزشکان و کادر درمان شده که شاهدیم مهاجرت شغلی نیز رو به تزاید گزارده است. 

وی افزد: پزشکان زیادی هستند که دیگر طبابت نمی‌کنند و ترجیح می‌دهند با توجه به هزینه‌ها و مسئولیت‌های سنگین حرفه پزشکی و درآمد پایین در سایر مشاغل مشغول به کار و فعالیت شوند. کاش متولیان حوزه سلامت ارزش واقعی خدمات سلامت و پزشکی را اعلام کرده و بعد می‌گفتند از عهده خرید خدمت بر نمی‌آیند؛ نه اینکه ارزش خدمات را بر مبنای جیب خود تعیین کنند.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد ایجاد اقدامات القایی در درمان را نتیجه ارزشگذاری غلط خدمات سلامت و پزشکی خواند و گفت: این مسیر غلط باعث شکل‌گیری دومینوی خطرناکی شده که برای بیمه‌ها و متولیان سلامت نیز به شدت عذاب‌آور و خطرناک خواهد بود.

وی افزود: خرسندم از اینکه علی رغم همه مشکلات و موانع موجود جامعه پزشکی همچنان در عرصه‌ی آموزش‌وپژوهش فعال است و سنگر آموزش خالی نمانده است.

صداقت با ابراز امیدواری نسبت به حضور افراد کارآمد و با برنامه‌های نو در عرصه مدیریت بهداشت‌ودرمان کشور، گفت: امیدوارم با حضور مدیران کارآمد و شایسته، سلامت، بهداشت و درمان در کشور آن طور که شایسته مردم و جامعه پزشکی است مسیر رو به رشد و سرشار از موفقیت را طی کند به طوری که بیماران ما، دغدغه‌ای جز بازیابی سلامتی خود و درمانگران نیز دغدغه‌ای جز درمان بیماران و درمانگری نداشته باشند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.