کشته و مفقود شدن بیش از هزار پناهجو در دریای مدیترانه جزییات آتش سوزی منزل مسکونی در خیابان ابوطالب مشهد نظر وزیر کار دولت چهاردهم درباره قانون حمایت از معلولان چیست؟ زلزله ۴.۵ ریشتر در بنت سیستان و بلوچستان خادمان بارگاه منور رضوی به دیدار زائران حادثه‌دیده پاکستانی می‌روند سگ‌های موادیاب در کمین قاچاقچیان در مرزهای ایران و عراق واژگونی خودرو در زیر گذر حرم رضوی با یک مصدوم(۳۱ مرداد ۱۴۰۳) میانگین معدل دنش آموزان دبیرستانی‌ زیر یازده است| رشته انسانی زیر ۱۰ آتش سوزی منزل مسکونی در خیابان امام خمینی مشهد (۳۱ مرداد ۱۴۰۳) «دکتر فرخ مسجدی» نماینده ویژه معاون رئیس‌جمهور در حفظ جنگل‌های زاگرس شد در سفر اربعین، از کودکان خود مراقبت کنید ویدئو | لحظه واژگونی مرگبار اتوبوس زائران پاکستانی در ابرکوه یزد (۳۱ مرداد ۱۴۰۳) تفاوت آبله میمونی و آبله مرغان را می‌دانید؟ برای سوراخ کردن گوش کودکان این نکات را بدانید بیش از ۱۸۸ هزار زائر خارجی از مرزهای ایران وارد عراق شدند آبله میمونی در استان خوزستان شناسایی نشده است پدرانی که سلامت کودکان را به خطر می‌اندازند سلامت زائران اربعین تا ۲ هفته پس از بازگشت از سفر پیگیری می‌شود ۱۶۰ مرکز همسرگزینی در ۲۷ استان کشور مجوز فعالیت گرفتند نقش خانواده در پرستاری از بیماران مزمن در خانه خشکیدگی دائمی یا فصلی ۷۰ درصد تالاب‌های کشور
سرخط خبرها

کشته و مفقود شدن بیش از هزار پناهجو در دریای مدیترانه

  • کد خبر: ۲۴۶۶۹۱
  • ۰۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۵
کشته و مفقود شدن بیش از هزار پناهجو در دریای مدیترانه
سازمان بین‌المللی مهاجرت از کشته و مفقود شدن بیش از هزار مهاجر در دریای مدیترانه در راه دستیابی به اروپا در سال جاری میلادی خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، سازمان بین المللی مهاجرت (IOM) در پلتفرم X اعلام کرد که امسال بیش از ۱۰۰۰ مهاجر در مدیترانه مرکزی جان خود را از دست داده یا مفقود شده اند.

بر اساس گزارش IOM، تعداد قربانیان ۴۲۱ نفر و تعداد مفقودان ۶۰۳ نفر، در مجموع ۱۰۲۴ نفر بوده است. در همین مدت، ۱۳۷۶۳ مهاجر در دریا رهگیری و به لیبی بازگشتند که ۴۶۰ نفر آنها خردسال بودند.

بر اساس این گزارش ۳۸۱۹۰ مهاجر هم در سال ۲۰۲۴ پس از سفر‌های دریایی از طریق دریای مدیترانه وارد ایتالیا شدند که در دوره مشابه در سال ۲۰۲۳ تعداد آن‌ها ۱۰۵۴۴۷ نفر بود. وزارت کشور ایتالیا روز قبل اعلام کرد در دوره مشابه سال ۲۰۲۲، ۵۰۴۸۰ مهاجر وارد ایتالیا شده اند.

ایتالیا هم همسو با دیگر کشور‌های اروپایی اقدامات سختگیرانه‌ای را در قبال مهاجران در دستور کار قرار داده است.

برای مبارزه با علل مهاجرت، دولت ایتالیا به رهبری پوپولیست دست راستی جورجیا ملونی سال گذشته پیش نویس موسوم به طرح ماتی را تهیه کرد که مجموعه‌ای از مشارکت‌های به زعم خود "برابر و سودمند" را با کشور‌های آفریقایی و کشور‌های هم مرز با دریای مدیترانه برای مقابله با هجوم مهاجرت پیش بینی می‌کند.

هدف از این مشارکت‌ها تقویت همکاری در سطوح مختلف از جمله در مبارزه با قاچاق انسان است. به گفته احزاب حاکم، این طرح نتایج ملموسی را در مبارزه با قاچاق انسان نشان می‌دهد ودر این راستا به کاهش هجوم مهاجران اشاره می‌کند.

انگلیس اقدامات برای مقابله با هجوم پناهجویان را تشدید می‌کند

دولت جدید بریتانیا به رهبری "کایر استارمر" هم گام‌های جدیدی را برای مقابله با تعداد بالای پناهجویانی که با قایق‌ها از طریق کانال مانش از فرانسه وارد این کشور می‌شوند، اعلام کرده است. لندن اعلام کرده که آژانس ملی جرم و جنایت این کشور (NCA) به ۱۰۰ افسر تحقیقاتی و اطلاعاتی جدید و تخصصی برای انهدام باند‌های قاچاق که گذرگاه‌های خطرناک کانال انگلیسی را سازماندهی می‌کنند، مجهز خواهد شد.

وزارت کشور انگلیس هم اعلام کرد که هدف دیگر دستیابی به بیشترین تعداد اخراج پناهجویان به عنوان طرحی ناکام در پنج سال گذشته در شش ماه آینده است. دولت انگلیس در این راستا قصد دارد کارفرمایانی را که افراد بدون مجوز کار را در بریتانیا استخدام می‌کنند، تحریم کند. همچنین باید تعداد مکان‌ها در مراکز اخراج افزایش یابد.

ایوت کوپر، وزیر کشور انگلیس در این باره گفت: ما در حال اتخاذ تدابیر قوی و واضح برای تقویت امنیت مرزی خود و اطمینان از رعایت و اجرای قوانین هستیم.

پس از تغییر دولت در انگلیس در ماه ژوئیه، کایر استارمر، نخست وزیر جدید از حزب کارگر، برنامه‌های پیشینیان خود را برای اخراج پناهجویانی که به طور غیرقانونی از طریق کانال مانش وارد کشورش شده بودند به رواندا متوقف کرد. در عوض، او قول داد که باند‌های قاچاقی را که مهاجران هزاران یورو برای عبور به آنها می‌پردازند، متلاشی کند.

بر اساس آمار وزارت کشور انگلیس بیش از ۱۹۰۰۰ نفر در سال جاری میلادی تا دوشنبه با قایق‌های پناهجویان از طریق این کانال انگلیسی به بریتانیا آمدند که تعداد ورودی‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ده درصد افزایش یافته است. با این حال، در مدت مشابه در سال ۲۰۲۲، ۲۱۳۴۴ نفر وارد شدند که به طور قابل توجهی بیشتر از امسال است.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->