صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

استاندار خراسان رضوی گفت: یکی از موضوعات ما در استان حمل و نقل مبتنی بر زیارت، ترانزیت و صادرات استان است.

به گزارش شهرآرانیوز، یعقوبعلی نظری در جلسه اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی که امروز ۱۰ مردادماه در اتاق بازرگانی مشهد برگزار شد تصریح کرد: ما در ابتدای شروع دولت با نگاه مسئله محوری ۳۴ مسئله مهم اولویت دار در حوزه عمران و زیر ساخت، اقتصاد، فرهنگی و سیاسی در دستور کار قرار دادیم. همچنین ۱۴ کلان مسئله در حوزه عمران و زیر ساخت داشتیم که خوشبختانه در مجموع ۱۳۹ دستاورد شاخص و ۵۷ اقدام در حوزه عمران و زیر ساخت داشتیم.

به گفته استاندار خراسان رضوی، در حوزه زیرساخت ۱۴ کلان مسئله مهم از جمله ناپایداری انرژی، تنش آبی در ناترازی برق که امروز با تلاش‌های فراوان قریب به ۹۰۰ مگاوات مازاد تولید داریم. کمبود فضای ورزشی برای کلان شهر مشهد از دیگر مسائل مهم ما بوده است همچنین کمبود ۱۰ تا ۱۲ هزار کلاس درس از دیگر مسائل ما بود که تا امروز ۵ هزار واحد ساخته شد.

استاندار خراسان رضوی گفت: کمبود تخت بیمارستانی، ناتوازنی در زیر ساخت‌های روستایی، رکود عمرانی در اطراف حرم مطهر رضوی که امروز خوشبختانه کار‌های عمرانی در حوزه فعال است از دیگر مسئله استان بوده است.

وی افزود: تنها استانی هستیم که بافت فرسوده در همه شهرستان‌های آن معین شده است. مهمترین مسئله ما محدودیت منابع مالی است.

نظری بیان کرد: یکی از موضوعات ما در استان حمل و نقل مبتنی بر زیارت، ترانزیت و صادرات استان است. ما تلاش زیادی در این حوزه داشتیم که یکی پروژه‌های جدی ما قطار سریع السیر است که جز اولویت‌های ریاست جمهوری دولت سیزدهم هم بود. 

به گفته وی، آزاد راه حرم تا حرم، فرودگاه مشهد و افزایش ظرفیت آن یکی از مسائل دیگر است که باید افزایش ظرفیت آن در دستور کار باشد. امیدواریم سه پروژه مهم ملی در ارتباط با زائر و زیارت در دستور کار قرار گیرد. همچنین ما دهکده لجستیک را در همان منطقه مصوب کردیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.