روایت خودباوری و پیشرفت در نمایشگاه مشهد | گزارشی از چهارمین نمایشگاه تخصصی رنگ، چسب و مواد شیمیایی  موبایل‌های تاشو سامسونگ چند؟ (۱۰ مرداد ۱۴۰۳) افزایش ۱۰۰ هزار تومانی نرخ طلا در مشهد (۱۰ مرداد ۱۴۰۳) تردد روزانه بیش از هزار کامیون حامل کالاهای صادراتی و ترانزیتی بین ایران و افغانستان از مرز دوغارون احکام اصلاحیه ترمیم حقوق کارکنان ثابت شهرداری از شنبه (۱۳ مرداد ۱۴۰۳) صادر می‌شود سایه جنگ در منطقه بر سر بازار سهام | ریزش ۵۲ هزار واحدی شاخص کل بورس (۱۰ مرداد ۱۴۰۳) دستور معاون اول رئیس جمهور برای حمایت از بورس قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۰ مرداد ۱۴۰۳) معاون وزیر راه در مشهد: اجرای ۱۲ هزار پروژه، در حوزه محرومیت‌زدایی و بهره‌مندی محلات کمتربرخوردار ضروری است + فیلم امکان دریافت ارز اربعین از طریق پیام‌رسان‌های داخلی فراهم شد + جزئیات قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۱۰ مرداد ۱۴۰۳) | رشد قیمت‌ها شتاب گرفت زمان فروش بلیت پرواز‌های اربعین مشخص شد + جزئیات استاندار خراسان رضوی: پروژه‌های مهم ملی در ارتباط با زائر و زیارت در دستور کار مجلس قرار گیرد پاسخ جهاد کشاورزی درباره کمبود شکر در بازار مشهد فرصت‌های تجاری دست نخورده میان ایران و روسیه قیمت طلا افزایشی شد (۱۰ مرداد ۱۴۰۳) | مردم مراقب هیجانات بازار ارز و طلا باشند قیمت دلار، طلا، سکه، ارز دیجیتال (۱۰ مرداد ۱۴۰۳) | صعود سکه به کانال ۴۳ میلیون تومان شناسایی بیش از ۴ هزار هکتار از اراضی شهر‌ها برای تغییر کاربری آیا مصوبه افزایش قیمت خودرو لغو می‌شود؟ (۱۰ مرداد ۱۴۰۳) اولین واکنش بازار‌های مالی به خبر شهادت اسماعیل هنیه | بورس ریخت؛ دلار و طلا رشد کرد قیمت امروز انواع میوه و صیفی جات در مشهد اعلام شد | فلفل دلمه را چند بخریم؟ (۱۰ مرداد ۱۴۰۳) انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث رایگان است هشدار اقتصادی رئیس اتاق بازرگانی تهران به پزشکیان افت چشمگیر تولید خودرو در ایران طی ۴ ماه + علت (۱۰ مرداد ۱۴۰۳) تغییر زمان برگزاری دوازدهمین آزمون استخدامی دولت در سال ۱۴۰۳ حق جذب کارگران شهرداری‌ها پرداخت می‌شود
سرخط خبرها

معاون وزیر راه در مشهد: اجرای ۱۲ هزار پروژه، در حوزه محرومیت‌زدایی و بهره‌مندی محلات کمتربرخوردار ضروری است + فیلم

  • کد خبر: ۲۴۲۲۷۲
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۵
معاون وزیر راه در مشهد: اجرای ۱۲ هزار پروژه، در حوزه محرومیت‌زدایی و بهره‌مندی محلات کمتربرخوردار ضروری است + فیلم
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: اولویت‌بخشی به توسعه درونی و استفاده از ظرفیت بافت فرسوده به شرط رعایت سرانه شهری ضروری است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد آیینی در جلسه اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی که به دعوت وزارت راه و شهرسازی امروز، ۱۰ مردادماه، در اتاق بازرگانی مشهد برگزار شد، ضمن بیان موقعیت‌های کشور در حوزه نوسازی مسکن و محرومیت‌زدایی بازآفرینی شهری، اولویت‌بخشی به توسعه درونی و استفاده از ظرفیت بافت‌های فرسوده در تأمین مسکن کشور را راهکار اصلی کمبود مسکن عنوان و بر ارتقای سهم این بخش در خانه‌دارکردن مردم تأکید کرد.

آیینی همچنین افزود: به منظور اتمام بهسازی و آسفالت معابر خاکی با مشارکت شهرداری‌ها در دو سال خواستار افزایش سهم بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری در بهره‌مندی از منابع قیر رایگان برای اتمام بهسازی و آسفالت معابر خاکی محلات بازآفرینی شهری و اختصاص سهم ویژه در این زمینه شدیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: محرومیت‌زدایی و بهره‌مندی محلات کمتربرخوردار، هدف بازآفرینی شهری از خدمات روبنایی و زیربنایی به میزان متوسط محلات برخوردار همان شهر، مورد هدف سند ملی بازآفرینی شهری و سند ملی سامان‌دهی و توانمندسازی مسکن سکونتگاه‌های غیررسمی است که توجه و حمایت جدی مجلس شورای اسلامی را نیاز دارد و برای تحقق آن لازم است قریب به ۱۲ هزار پروژه توسط دستگاه‌های مختلف به اجرا برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در دولت سیزدهم در حوزه محرومیت‌زدایی و تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی، بیش از ۳ هزار کیلومتر معابر خاکی محلات کمتربرخوردار سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده در ۵۳۰ شهر با تأمین قیر رایگان آسفالت شد. همچنین ۸۴۰ پروژه روبنایی شامل پروژه‌های آموزشی، درمانی، ورزشی، انتظامی، فرهنگی و مذهبی و پروژه زیربنایی شامل اصلاح و توسعه شبکه‌های آب و فاضلاب، برق، بهسازی معابر و... از مجموع یک هزار و ۲۴۵ پروژه در دست اقدام، به اتمام رسید و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با بهره‌گیری از بسته‌های تشویقی شهرسازی، مالی، اداری و تسهیل مجوزها، بیش از ۱۰۰ هزار بنای فرسوده و لرزان برچیده شد. همچنین صدور پروانه نوسازی برای حدود ۳۰۰ هزار واحد مسکونی و اتمام و بهره‌برداری از ۱۰۴ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده و صدور سالانه ۹۶ هزار پروانه نوسازی در بافت‌های فرسوده ازجمله اقداماتی است که در این حوزه به ثمر نشست.

پس انداز مردم با تهیه مسکن همخوانی ندارد

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در این جلسه تصریح کرد: مسکن به دلیل اینکه سرپناه مردم است و جزء وظایف دولت برای تامین مردم است بالای ۷۰ درصد سبد خانوار را اختصاص می‌دهد و باید برای آن فکری کنیم. متاسفانه پس انداز مردم با تهیه مسکن همخوانی ندارد. هزینه‌های جانبی زندگی هم در کنار قیمت زمین و… قیمت تمام شده مسکن را زیاد می‌کند، این مساله مانع تشکیل زندگی و وافزایش حاشیه نشینی می‌شود.

به گفته محمدرضا رضایی کوچی قیمت مصالح ساختمانی تحت تاثیر افزایش قیمت دلار و ارز است. در برنامه هفتم توسعه یکی از ایتم‌ها برای رسیدن به رشد هشت درصدی همین توسعه مسکن است یکی از وظایف راه شهرسازی مسلما تامین زمین رایگان است.

محمدرضا رضایی کوچی افزود: وزارت راه و‌شهرسازی نقش سیاست گذاری باید داشته باشد که از ظرفیت بخش خصوصی و انبوه سازی باید در حوره مسکن استفاده کند. ما در کمیسیون عمران تاکید داریم از همه ظرفیت‌ها در حوزه مسکن استفاده شود، اما اکنون از این ظرفیت به طور کامل استفاده نمی‌شود.

وی عنوان کرد: قانون مالیات بر خانه‌های خالی یکی از موضوعاتی است که در توسعه ساخت مسکن و شناسایی آن کمک می‌کند. به دلیل عدم توازن عرضه و تقاضا مشکلاتی برای مردم به خصوص مستاجران به وجود می‌آید به طوری که اکنون ۶ میلیون جمعیت مستاجر داریم و باید سالانه یک میلیون ساخت مسکن انجام شود.

رضایی تاکید کرد: قانون در حوزه توسعه مسکن به اندازه کافی وجود دارد، اما در حوزه اجرای آن ضعف وجود دارد. خوشبختانه تامین زمین به درستی انجام شده، اما باید زیر ساخت‌های در حوزه برق، گاز و آب همراه شود.

تامین اجتماعی یک معضل بزرگ در حوزه ساخت و ساز تبدیل شده است

رییس کمیسیون عمران اتاق بازرگانی مشهد در این جلسه تصریح کرد: عدم سرمایه گذاری در حوزه مسکن باعث می‌شود در دو سال آینده با رکود عرضه ساختمان مواجه شویم.

محسن خندان دل گفت: در بارندگی‌های اخیر به دلیل مشکلات در حوزه مسیر‌ها سرمایه گذاری در حوزه ساختمان مشکل مواجهیم. تامین اجتماعی یک معضل بزرگ در حوزه ساختمان شده است و نرخ بالای ۲۵ درصد پروانه ساخت در ابتدای ساخت و ساز یک مشکل برای حوزه ساخت و ساز است.

وی ادامه داد: در طرح تفصیلی، سرمایه گذاران را دچار مشکل کرده و با توجه به اینکه مشهد یک شهر زیارتی و سیاحتی است و تاکید بر بخش زیارت سلامت مطرح است بخش خصوصی این انتظار دارد بسته‌های تشویقی در این شهر اجرا شود.

لزوم توجه به پروژه‌های حمل و نقل و جاده‌ای در استان

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در این جلسه به مهمترین پروژه‌های عمرانی مشهد وخراسان رضوی اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین پروژه‌ها تکمیل راه آهن چابهار- زاهدان- مشهد – سرخس است و هم از لحاظ درامدی و هم ترافیکی اهمیت قابل توجهی برای کشور دارد.

او ادامه داد: پروژه مهم دیگر جاده مشهد چناران است که با مشارکت دولت و آستان قدس رضوی این پروژه در حال انجام است و نیاز است که چالش‌هایی که در مسیر تکمیل ان وجود دارد لازم است برطرف شود.

میثم ظهوریان تصریح کرد: پروژه دیگری که خیلی مطرح است و تاکید رهبر انقلاب را دارد قطار سریع السیر مشهد تهران است که این پروژه نیز به دلیل عدم تامین بودجه نیاز است به سرانجام برسد که برای تسهیل زیارت و تشرف زائران به مشهد اهمیت دارد .

نماینده مردم مشهد در مجلس عنوان کرد: پروژه بزرگراه حرم تا حرم نیز از دیگر پروژه‌هایی است که سالهاست برای تکمیل و راه اندازی آن صحبت می‌شود و اهمیت دارد و امیدواریم در یک بازه زمانی مشخص شده تکمیل شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->