صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

ستاد مرکزی اربعین اعلام کرد فعالیت موکب‌ها منوط به ثبت نام در سایت ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ اطلاعیه شماره دو ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) به شرح ذیل منتشر شد:

«کربلا طریق الاقصی»

بسمه تعالی

به اطلاع ملت عزیز و محبان اهل بیت (علیهم السلام) و تمامی متقاضیان سفر اربعین حسینی (ع) می‌رساند:

۱- داوطلبین و متقاضیان برپایی موکب در ایام راهپیمایی اربعین حسینی (ع) جهت دریافت مجوز و صدور پروانه فعالیت باید با مراجعه به سایت ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات که مسئولیت مستقیم در شناسایی و تأیید مواکب سراسر کشور را دارد، اقدام کرده و هرگونه فعالیت مواکب منوط به ثبت نام و تأیید نهایی در سایت اعلامی است:

آدرس سایت ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات: Mokeb.atabat.org

۲-پایبندی به کلیه الزامات، ابلاغیه‌ها و دستورالعمل‌های مندرج در سایت مورد اشاره برای فعالیت تمامی موکب‌داران، مورد تاکید ستاد مرکزی اربعین است.

۳- به جهت تمرکزگرایی و ارائه مطلوب و منسجم، تاکید می‌شود توزیع غذا و آب آشامیدنی در ایام اربعین صرفاً با مسئولیت کمیته اسکان و تغذیه و مشارکت‌های مردمی اربعین (ستاد بازسازی عتبات عالیات) با هماهنگی استانداری مربوطه انجام می‌شود و هرگونه فعالیت ارائه خدمات توسط مواکب، سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی بدون هماهنگی کمیته مذکور مورد تأیید ستاد مرکزی اربعین نیست.

۴- طبق توافق صورت گرفته با دولت عراق مقرر شدد از ۲۰ ماه محرم الی ۱۵ ماه صفر سال جاری عبور مواکب از مرز‌های شلمچه، مهران، خسروی و سومار و از ۱۶ ماه صفر صرفاً از مرز سومار این انتقال صورت پذیرد.

۵- به جهت رعایت اصل میزبانی دولت و مردم شریف عراق در ایام اربعین و همچنین ایجاد وحدت در بین خادمین و زوار، لذا تاکید می‌شود از اختصاصی کردن ارائه خدمات به زائران ایرانی و یا شهر خاص، جداً اجتناب نمایند، موکب‌داران عزیز باید خدمتگزار تمامی زوار سید الشهدا حضرت اباعبدالله الحسین (ع) باشند و ارائه خدمات توسط مواکب تلفیقی مورد تاکید ستاد مرکزی اربعین است.

۶- با عنایت به ارائه خدمات مواکب عراقی در دهه دوم ماه صفر و رویکرد ستاد مرکزی اربعین مبنی بر ارائه خدمات تلفیقی با مواکب عراقی و نظر به ضرورت پیش‌بینی و تأمین مکفی اسکان و پذیرایی عزتمندانه از زائرین، تاکید ستاد مرکزی اربعین بر تمرکز مواکب جهت ارائه خدمات در دهه اول ماه صفر و ۵ روز بعد از روز اربعین در پایانه‌های مرزی و کشور عراق، که مواکب عراقی حضور ندارند، است.

۷- با توجه به گرمای هوا و جلوگیری از مسمومیت‌ها و شیوع بیماری‌ها، پایبندی به رعایت دستورالعمل‌ها و ملاحظات ابلاغی از سوی کمیته بهداشت و درمان اربعین توسط موکب‌داران مورد تاکید ستاد مرکزی اربعین است.

منبع: مهر

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.