صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: طرح مولد سازی کمک بزرگی برای توسعه و بهسازی اماکن ورزشی خواهد بود.

به گزارش شهرآرانیوز، علیرضا تاج فیروز درباره طرح مولد سازی دارایی‌های دولت در حوزه ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: طرح مولدسازی ظرفیت قانونی است که در اختیار دستگاه‌های دولتی از جمله اداره کل قرار گرفته تا از فروش املاک مازاد بتوانیم پروژه‌های نیمه تمام و زیر ساختی ورزش استان را تکمیل نماییم. ما در استان با کمبود فضا‌های ورزشی روبرو هستیم به صورتی که سرانه ورزش استان عدد ناچیزی یعنی ۳۵ سانتی متر می‌باشد. این عدد در مشهد نیز ۷هزارم متر است که به هیچ وجه شایسته کلان شهر مذهبی کشور نیست.

علیرضا تاج فیروز ادامه داد: با این توصیف بعضی از املاک اداره کل ورزش و جوانان بعد از جلسات متعدد کارشناسی بعنوان ملک مازاد معرفی شد. این جلسات در چندین مرحله به ترتیب در اداره کل، مجموعه استانداری و در نهایت در هیات عالی مولدسازی کشور به ریاست معاون اول رئیس جمهور به تصویب رسیده است. با توجه به کمبود اعتبارات و همچنین کمبود اماکن ورزشی، طرح مولد سازی کمک بزرگی برای توسعه و بهسازی اماکن ورزشی خواهد بود، چرا که با فروش املاک بلا استفاده و یا کم استفاده می‌توانیم مجموعه‌های ورزشی جدید در استان راه اندازی نماییم.

وی درخصوص اینکه اعضا کارگروه مولد سازی در استان را چه افرادی تشکیل می‌دهند گفت: کارگروه مولد سازی در خراسان رضوی متشکل از استاندار، دادستان استان، مدیرکل دارایی و امور اقتصادی و دفتر عمرانی استانداری و چند نفر دیگر از کارشناسان می‌باشد. ما بصورت شبانه روز طرح مولد سازی را مورد نظارت و بررسی قرار داده تا به نتیجه مطلوب و شایسته استان، برسد.

تاج فیروز افزود: در طرح مولد سازی یکی از املاک حوزه ورزش و جوانان، بخشی از زمین مجموعه ورزشی مهران مشهد است.خب همانطور که می‌دانید یکی از دغدغه‌های علاقه‌مندان ورزش استان موضوع بازسازی این سالن بوده و هست. سالن مهران در سال ۱۳۴۵ احداث شده و در حال حاضر به شدت فرسوده و ناایمن به نظر می‌رسد و بر همین اساس نیز در دستور کار بازسازی قرار گرفت.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی اظهار کرد: بخشی از این زمین که در سالیان دور بصورت پارکینگ بلااستفاده بوده و هیچ خاصیتی برای توسعه ورزش استان نداشته است را ما در طرح مولد سازی قرار دادیم. همین زمین ۱۵۰۰ متر مربع است که با کمک این طرح، تغییر کاربری شده و در قالب طرح اداری، تجاری و پارکینگ، در مزایده قرار خواهد گرفت. خب از محل فروش همین ۱۵۰۰ متر مربع زمین، مقرر است کل مجموعه ورزشی مهران نوسازی شود.

وی افزود: در بازدیدی هم که به‌اتفاق کار گروه استان از مجموعه ورزشی مهران بار‌ها داشته ایم طرح نوسازی این مجموعه فرسوده در اولویت طرح‌های عمرانی استان قرار گرفته است. این طرح شامل احداث سالن ورزشی چند منظوره با ظرفیت ۲۷۰۰ نفرجهت رشته‌های توپی، ساختمان اداری و تجاری و پارکینگ طبقاتی خواهد بود و با این وصف مشکلی در برگزاری مسابقات رشته‌های مربوطه و همچنین همایش‌های ورزشی در مرکز شهر نخواهیم داشت.

تاج فیروز اظهار کرد: در همین راستا مجموعه مدیریت استان با عنایت به اعتبارات تخصیصی حوزه ورزش و جوانان ناگزیر استفاده از این ظرفیت قانونی است تا از این طریق بتوان زیر ساخت‌ها و پروژه‌های بر زمین مانده را تکمیل کرد. از این محل اعتباری بالغ بر ۶ تا ۷ هزار میلیارد تومان به ورزش و جوانان استان تزریق خواهد شد که نه تنها پروژه‌های نیمه تمام تکمیل که می‌توان پروژه جدید هم برای استان تعریف نمود

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی اشاره کرد: همچنین یکی دیگر از ظرفیت‌های قانونی به جهت تکمیل پروژه‌ها استفاده از سرمایه گذار بخش خصوصی در قالب ماده ۲۷ است. در همین راستا از ابتدای سال با پیگیری‌های بعمل آمده حدود ۴۰۰ میلیارد تومان قرارداد عمرانی در قالب قرارداد برون سپاری آماده واگذاری به بخش خصوصی است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.