صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

یک هنرمند خوشنویس اثر نقاشی‌خط خود با موضوع «پرواز اردیبهشت» را، به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ در مراسمی که با حضور علیرضا اسماعیل‌زاده مدیرکل نذورات آستان قدس رضوی برگزار شد، از اثر نقاشی‌خط علی مینایی فرد با موضوع  «پرواز اردیبهشت»، رونمایی شد.

علی مینایی‌فرد طراح، هنرمند خوشنویس و ایده‌پرداز این اثر در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص جزئیات این اثر اظهار کرد: بعد از وقوع حادثه پرواز اردیبهشت و به‌شهادت‌رسیدن آیت‌الله رئیسی و تیم همراهشان، ایده‌ای به ذهنم رسید که با استفاده از هنر خوشنویسی و نقاشی‌خط، از شاعران علاقه‌مند بخواهم تا اشعار خود را که با موضوع شهید جمهور است برایم ارسال کنند تا یک اثر فاخر، تولید کنم.

این هنرمند خوشنویس با بیان این که بعد از اعلام فراخوان، طی ۲۴ ساعت ۲۵ شاعر اشعار خود را ارسال کردند، یادآور شد: در نهایت اشعار ۲۱ شاعر از شهر‌های مشهد، تهران، شیراز، یزد و... جمع‌آوری شد که ۱۶ نفر از شاعران را بانوان تشکیل می‌دادند.

مینایی‌فرد افزود: در این اثر، از خطوط نستعلیق و شکسته‌نستعلیق استفاده شده که در کنار تایپوگرافی و تذهیبی که توسط فاطمه للهی انجام شده، به اثری فاخر در حوزه نقاشی‌خط تبدیل شد. این هنرمند خوشنویس با اشاره به این که اشعار کامل و شناسنامه اثر نیز همراه این تابلو قرار گرفته است، افزود: ابعاد این اثر ۶۰ در ۷۰ بوده که امضای هنرمندان نیز در پای این اثر قرار دارد.

به گفته وی، چهره شهید جمهور در این اثر، فی‌البداهه در فضای خوشنویسی و تایپوگرافی طراحی شده که تولید آن یک هفته زمان برده و قرار است این اثر در موزه آستان قدس رضوی به نمایش در بیاید.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.