صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرکل اداره راه و شهرسازی خراسان‌رضوی گفت: هزار و ۳۰۰ واحد خانه خالی در مشهد شناسایی و مالیات برای آن‌ها تعیین شده است.

وحید داعی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز درباره سامان‌دهی وضعیت بازار اجاره مسکن در مشهد اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که امروز در استان، در حال اقدام درمورد آن هستیم، حوزه بازار مسکن است. قانون سامان‌دهی بازار املاک، مستقلات و اجاره‌بها توسط مجلس شورای اسلامی مصوب و ابلاغ شد. 

وی گفت: بر همین اساس، بحث کنترل و بازرسی مشاورین املاک در راستای سامان‌دهی بازار مسکن اجرا شد؛ به‌طوری‌که که در استان، حدود ۱۷ هزار مشاور املاک داریم که تقریباً تمامی آن‌ها مورد بازرسی و نظارت قرار گرفتند و با متخلفان در این حوزه هم برخورد شد.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی خراسان‌رضوی در ادامه، افزود: در همین راستا، حدود ۱۸۰۰ بنگاه املاک پلمب و قریب به ۱۰ میلیارد تومان نیز جریمه تعزیراتی برای آن‌ها صادر شده است.

داعی با اشاره به اینکه شناسایی خانه‌های خالی را در استان در دستورکار داریم، یادآور شد: در مشهد، قریب به ۱۳۰۰ واحد خانه خالی شناسایی شده است که مالیات نیز برای آن‌ها با هدف عرضه واحد‌های خالی به بازار تعیین شد.

وی افزود: نرم‌افزار تعیین اجاره‌بهای مسکن را در مشهد داشتیم که منحصر به استان خراسان‌رضوی است و این امکان را دارد که با شاخص‌های مختلف، اجاره‌بها را تعیین کند؛ در همین راستا و در جهت تسریع نظارت‌ها، این کار را به شش شهر دیگر خراسان‌رضوی که بیش‌از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارند، تعمیم دادیم. 

داعی عنوان کرد: این مجموعه‌اقدامات در حوزه سامان‌دهی بازار مسکن، برای این بوده است که بتوانیم حوزه اجاره‌بها را به نوعی مهار کنیم تا درنهایت، از افزایش بی‌رویه و بی‌ضابطه جلوگیری شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.