صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

طلای پرحاشیه چینی‌ها در شنای المپیک

  • کد خبر: ۲۴۲۵۱۴
  • ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۰
مدال طلای شنای ۱۰۰ متر آزاد در حالی به نام چینی‌ها ضرب شد که حواشی مختلفی پیرامون آن وجود داشت.

به گزارش شهرآرانیوز، پان ژان له چینی در ماده ۱۰۰ متر آزاد مردان مدال طلا گرفت. ورزشکار چینی با اختلاف قابل توجهی پیروز شد و رکورد جدیدی در جهان به نام خودش ثبت کرد. او مسافت را در ۴۶.۴۰ ثانیه طی کرد. با این حال این نتیجه تحت‌الشعاع رفتار رقیب این شناگر چینی قرار گرفت. این شناگر چینی فقط ۱۹ سال دارد. او در اولین المپیکش طلا گرفت و یک رکورد جدید جهانی به ثبت رساند.

بسیاری عقیده دارند چینی‌ها با دوپینگ پنهان وارد راهی بازی‌ها شده‌اند.  تست دوپینگ ۲۳ شناگر چینی در سال ۲۰۲۱ مثبت شد. در چین توضیح داده شد که ورزشکاران همبرگر حاوی استروئید را در رستورانی در پکن خوردند. آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ پس از انجام تحقیقات، نسخه غذای آلوده آژانس ضد دوپینگ چین را پذیرفت. با این حال دیگر شناگران اعتراض زیادی به حضور شناگران چینی داشته و عقیده دارند این ورزشکاران در شرایط سالم رقابت نمی‌کنند.

پان یکی از ۲۳ شناگر نبود، اما رکورد‌هایی که به ثبت رساند باعث شدند برخی از ورزشکاران این دستاورد را زیر سوال ببرند. البته شناگر استرالیا بعد از پایان مراسم درباره رقیب چینی خود مثبت صحبت کرد و گفت: من هر کاری از دستم بربیاید انجام می‌دهم تا در مسابقه پیروز شوم و معتقدم که همه همان کاری را انجام می‌دهند که من انجام می‌دهم. معتقدم که او شایسته این مدال طلاست.

با این حال پان عنوان کرد این شناگر استرالیایی در المپیک رفتار خوبی با او نداشت و سعی کرد به او بی‌احترامی کند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.