صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی گفت: نخستین گردهمایی مادران و کنشگران جمعیت و فرزندآوری همراه با جلسه هم افق سازی و تبیین طرح «شمین رضوی» در محلات مشهد در قالب «هسته‌های محله‌ای شکوه مادری» با حضور بیش از ۸۰ بانو برگزار شد.

فاطمه دژبرد در گفتگو با شهرآرانیوز در خصوص اجرای این برنامه اظهار کرد: پیرو شکل گیری طرح اجتماعی «شبکه مادران، یاور نسل رضوی» با عنوان «شمین رضوی» ذیل رویداد ملی شکوه مادری که از سال ۱۴۰۱ شروع شد امسال سومین دوره آموزشی مادران و کنشگران محلی این طرح در مشهد آغاز شد.

دژبرد افزود: این شبکه مادران در حوزه مادر و فرزندآوری با هدف تشویق و ترغیب بانوان و مادران به فرزندآوری، افزایش نرخ باروری، جلوگیری از سقط جنین و جلوگیری از پیری جمعیت فعالیت دارند.

وی با بیان این مطلب که طی ماه‌های گذشته بانوانی که به عنوان رابطین محلات و کنشگر جمعیت عضو طرح شمین رضوی بودند آموزش‌های اولیه را گذرانده و شناسایی شدند ابراز کرد: امروز نخستین گردهمایی رسمی این افراد در محل باغ خاتون مشهد برگزار شد و حمیده عبداللهی یکی از کنشگران ملی حوزه جمعیت به عنوان استاد برنامه در این برنامه حضور داشت.

دژبرد ادامه داد: بانوان حاضر در این مراسم علاوه بر آشنایی کامل با طرح «شمین رضوی» و اهداف آن جهت تببین طرح در محلات، در گعده تجربه کاوی، از آموزه‌های استاد برنامه استفاده کرده و نیز تجربیات خود را با یکدیگر به اشتراک گذاشتند. همچنین با روش‌های تبلیغ چهره به چهره برای ترغیب مادران کمتر از ۴۰ سال به فرزندآوری و اقناع مخاطب آشنا شدند.

وی خاطرنشان کرد: مقرر شده است این جلسات آموزشی به صورت ماهانه تا پایان سال ادامه داشته باشد تا رابطان با کنشگر‌های ملی جمعیت آشنا شوند و پای درس و تحربیات آنها بشینند و راهکار‌های مناسب در حوزه جمعیت و فرزندآوری را بیاموزند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.