صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون آموزشی وزارت بهداشت از راه‌اندازی مقطع دکترای حرفه‌ای رشته فیزیوتراپی برای نخستین بار در کشور و پذیرش دانشجو در این مقطع از طریق آزمون خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، ابوالفضل باقری فرد اظهار کرد: رشته‌های توانبخشی خصوصاً فیزیوتراپی به دلیل افزایش سن امید به زندگی و افزایش سن جمعیت، نیاز مبرم حال و آینده کشور است.

وی با اشاره به قدمت و سابقه رشته فیزیوتراپی، افزود: این رشته سابقاً در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و همچنین PhD پذیرش دانشجو داشت و راه اندازی دوره دکترای فیزیوتراپی برای سالیان متوالی، مورد درخواست اساتید و متقاضیان بود. امسال برای اولین بار در کشور، دوره دکترای حرفه‌ای مصوب و آزمون آن برای نخستین بار روز گذشته برگزار شد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، از مشارکت حدود ۱۹۰۰ نفر در این آزمون خبر داد و گفت: به طور تقریبی حدود ۱۵۰ نفر در ۶ دانشگاه پذیرفته خواهند شد. این رشته برای سال‌های زیادی در کشور وجود نداشت و دانشجویان برای تحصیل در آن، ناگزیر به کشور‌های منطقه سفر می‌کردند.

باقری فرد، با بیان اینکه پس از تصویب و شروع دکترای حرفه‌ای رشته فیزیوتراپی در کشور، امیدوارم بتوانیم در آینده پاسخگوی نیاز‌های مردم در حوزه توانبخشی باشیم، خاطرنشان کرد: نتایج آزمون در حدود یک ماه آینده اعلام خواهد شد.

وی افزود: از آنجا که این رشته برای نخستین بار در کشور مصوب شده است؛ تنها در ۶ دانشگاه بزرگ دانشجو میپذیرد و امیدواریم در آینده بتوانیم از لحاظ کمیت آن را افزایش دهیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، اظهار داشت: خوشبختانه کشور از اساتید و زیر ساخت‌های خوبی برای تربیت دانشجو در این رشته برخوردار است. امیدوارم در اقدام بعدی بتوانیم دانشجوی دکترای حرفه‌ای در رشته شنوایی سنجی پذیرش کنیم.

در ادامه ابراهیمی، دبیر بورد توانبخشی کشور، تصویب رشته دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی و برگزاری آزمون آن را پس از بیست سال اعلام نیاز از سوی اساتید، تصمیمی با درایت از سوی مسئولان وزارت بهداشت خواند و افزود: آموزش این رشته در ترکیه و پاکستان از کیفیت خوبی برخوردار نبوده، اما در ایران از طریق آزمون و به صورت کاملاً علمی و جدی در این رشته پذیرش دانشجو خواهیم داشت.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.