صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

فراخوان ارسال طرح‌های المان و سازه‌های گل بهار ۱۴۰۴ در مشهد در بخش «گلستان» منتشر شد.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین مختاری، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای‌سبز شهرداری مشهد، اظهار کرد: در راستای زیباسازی و افزایش غنای بصری و تغییر چهره شهر مشهد و به‌منظور بهره‌گیری از ایده‌ها و طرح‌های بدیع و استفاده از آرایه‌های هنری مرتبط با فضای‌سبز و گل‌آرایی شهری، فراخوان بخش «گلستان» ۱۴۰۴ انتشار یافت.

وی با بیان اینکه بخش گلستان میزبان طرح‌ها و ایده‌های خلاق هنرمندان است، گفت: بهبود کیفیت منظر فضای‌سبز در فضا‌های شهری به‌ویژه در ورودی‌های شهر، محور‌های منتهی به حرم مطهر رضوی و میادین اصلی، نمایش رنگ طبیعی گل‌ها در شهر و عطرآگین‌شدن فضای شهری، ایجاد نشاط و سرزندگی در مردم در تعامل با طبیعت در محیط شهری، طراحی سازه‌های هنری و گل‌جای‌های زمینی، دیواری و حجمی موردنیاز بهار و تأمین فضا‌های فراغتی و بستر ارتباط و تعامل اجتماعی زائران و مجاوران از اهداف انتشار این فراخوان است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای‌سبز شهرداری مشهد توجه به ترویج و گسترش نشاط اجتماعی و خلق فضای خاطره‌انگیز و مفرح متناسب با شهر مشهد مقدس، توجه ویژه به سیره و القاب امام‌رضا(ع) و مفهوم شعار «مشهدالرضا(ع)؛ جهان‌شهر برکت و کرامت» در عناصر و نماد‌ها و طرح‌ها، توجه به هویت ایرانی‌اسلامی و ارزش‌های دینی و آیین و رسوم فرهنگ و اقوام در طراحی و ایده‌پردازی، توجه به ماه مبارک رمضان و مضامین مرتبط با موضوع بهار قرآن و اهمیت به فرهنگ‌سازی در زمینه مسائل زیست‌محیطی، مدیریت مصرف آب و مسائل روز را از رویکرد‌های محتوایی بخش «گلستان» اعلام کرد.

مختاری ادامه داد: تأکید بر خلاقیت و نوآوری در طرح‌های ارسالی، تاکید بر طراحی المان‌های تعاملی و تلاش در جهت ایجاد شور و نشاط، با هدف مشارکت و حضور مردم در تعامل با سازه ها، ارائه طرح‌های خلاقانه جهت زیباسازی و گل آرایی محلات شهری و محله آرایی، توجه به طراحی احجام و سازه‌های ترکیب شده با گل با تاکید بر استاندارد‌های آثار میان رشته‌ای (فضای سبز، معماری منظر و هنر‌های تجسمی) به صورتی که بیشترین حجم به گلکاری اختصاص یابدو طراحی المان‌ها و در نظر گرفتن تناسب بستر‌های کاشت با موقعیت مکانی و اجتماعی، تزئینات شهری و نورپردازی به نحوی که هنر گل آرایی و فضای سبز بیشتر نمایان گردد را از رویکرد‌های اجرایی بخش گلستان دانست.

وی با اشاره به این که هر هنرمند می‌تواند با حداکثر ۵ پیشنهاد در این بخش شرکت نماید گفت:پس از ارائه طرح بایستی جزئیات ابعاد، تناسبات و مصالح مصرفی پیشنهادی برای ساخت طرح ارائه شود. هنرمندان می‌بایست نسبت به ارسال تصویر طرح از زوایای مختلف یا نمای سه بعدی، به نحوی که تمام ابعاد و زوایا، رنگ و بافت آن قابل مشاهده باشد اقدام نمایند. آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره ۱۵ مهرماه است و داوری آثار درپایان همین ماه انجام می‌شود. شایان ذکر است علاقه‌مندان میتوانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۳۱۲۹۳۶۳۲ تماس بگیرند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.