صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

استارتاپ Figure، که تحت حمایت OpenAI قرار دارد، با جمع‌آوری مبلغ ۶۷۵ میلیون دلار قصد دارد به‌زودی ربات انسان‌نمای دوم خود را معرفی کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ رقابت برای واردکردن ربات‌های انسان‌نما با هوش مصنوعی به خانه‌ها و ادارات سراسر جهان، امروز بیش از پیش جدی شده است. استارتاپ Figure، که تحت حمایت OpenAI قرار دارد، با جمع‌آوری مبلغ ۶۷۵ میلیون دلار قصد دارد به‌زودی ربات انسان‌نمای دوم خود را معرفی کند. این شرکت امروز با انتشار تریلری از معرفی ۰۲ Figure خبر داد. این محصول جالب توجه قرار است در تاریخ ۶ آگوست (۱۶ مرداد ۱۴۰۳) معرفی شود.

فعلاً مشخصات کلی این ربات انسان‌نما مشخص نیست؛ بااین‌حال نما‌هایی از مفاصل و اندام‌های این ربات منتشر شده است و همچنین برخی از طرح‌های مشبک جالب و احتمالاً انعطاف‌پذیر بدنه و فناوری‌های آن را می‌بینیم.

برت ادکاک، بنیان‌گذار Figure AI، در شبکه اجتماعی ایکس می‌گوید که ۰۲ Figure «پیشرفته‌ترین ربات انسان‌نما در این سیاره است».

ادکاک، کارآفرینی که قبلاً استارتاپ‌های Archer Aviation و Vettery را تأسیس کرده بود، Figure AI را در سال ۲۰۲۲ تأسیس کرد.

در مارس ۲۰۲۳، کمپانی Figure با معرفی ربات انسان‌نمای Figure ۰۱، نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت که یک ربات انسان‌نما همه‌کاره به‌منظور رفع کمبود نیروی کار جهانی، با انجام وظایف صنعتی مختلف مانند تولید، تدارکات، انبارداری و خرده‌فروشی است.

Figure AI با تیمی متشکل از ۴۰ متخصص، ازجمله دکتر «جری پرت» به عنوان مدیر ارشد فناوری، ساخت کامل این ربات انسان‌نما را تنها در شش ماه تکمیل کرد.

ادکاک تصور می‌کند که ربات‌ها بهره‌وری و ایمنی را با انجام مشاغل ناایمن و نامطلوب افزایش می‌دهند و در نهایت در رسیدن به آینده‌ای خودکارتر و کارآمدتر به ما کمک می‌کنند؛ البته او بر این باور است که این ربات هرگز به سلاح تبدیل نخواهد شد.

این شرکت که علاوه‌بر OpenAI در میان سرمایه‌گذاران و حامیانش، شرکت‌هایی مثل اینتل، انویدیا، مایکروسافت و Bezos Expeditions (صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی «جف بزوس»، بنیان‌گذار آمازون) را دارد، در اوایل سال جاری با شرکت BMW نیز قراردادی امضا کرد و ادغام با ChatGPT را به نمایش گذاشت. طبق این قرارداد، ربات‌های Figure ۰۱ در خط تولید کارخانه‌های BMW به کار گرفته می‌شوند.

احتمالاً Figure ۰۲ یکی از مدل‌های جدید OpenAI را خواهد داشت که حرکات و تعامل آن را هدایت می‌کند؛ بنابراین استفاده از GPT-۴o یا GPT-۴o mini در این ربات دور از انتظار نیست.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.