صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نماینده مردم بوکان همچنین به این نکته اشاره کرد که فیلترینگ باعث شده مردم به سمت فیلترشکن‌ها بروند و در نتیجه به محتوای نامناسب دسترسی پیدا کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ محمدقسیم عثمانی، نماینده مردم بوکان، به «ایلنا» گفته است که طرح دوفوریتی رفع فیلترینگ او به‌رغم طی‌کردن مراحل قانونی، به‌دلیل اینکه رئیس مجلس اجازه نداده است، در صحن علنی مطرح نشده. به گفته عثمانی، رئیس مجلس از او خواسته تا شروع‌به‌کار دولت جدید صبر کند.

وی با اشاره به ماده ۱۶۱ آیین‌نامه داخلی مجلس، تأکید کرد این طرح تمام مراحل قانونی را طی کرده و باید در صحن علنی مطرح می‌شد. عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود: «من مانده‌ام که چرا اجازه ندادند. به من گفتند که رئیس مجلس گفته نگه دارید.»

علاوه‌براین، نماینده بوکان گفت که با محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، نیز صحبت کرده و قالیباف به او گفته است مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور، قرار است در این زمینه اقداماتی بکند. عثمانی این پاسخ را نپذیرفته و گفته که پزشکیان رئیس‌جمهور است و وظایف خود را دارد و او به‌عنوان نماینده وظیفه دارد طرح خودش را پیگیری کند.

عثمانی با تأیید اینکه قالیباف خواسته تا شروع‌به‌کار دولت جدید صبر کنند، گفت: «با دوستان هیئت‌رئیسه که صحبت می‌کردم، می‌گفتند حق با شماست ایشان باید اجازه دهد. اما در آیین‌نامه نیامده که لازم است رئیس اجازه دهد طرح دوفوریتی مطرح شود.»

وی تأکید کرد که باید طبق آیین‌نامه عمل شود و سلیقه شخصی دخالت داده نشود: «هیچ‌کس به من نمی‌گوید که این طرح چه مشکلی دارد که اجازه نمی‌دهند به صحن بیاید و مطرح شود.»

عثمانی همچنین به این نکته اشاره کرد که فیلترینگ باعث شده مردم به‌سمت فیلترشکن‌ها بروند و درنتیجه به محتوای نامناسب دسترسی پیدا کنند. «زمانی که مسئله امنیتی در کشور ندارید، این کار اعصاب مردم را خرد می‌کند. مردم دارند سالی ۵ هزار میلیارد تومان پول فیلترینگ می‌دهند که سرعت اینترنت ناجور ما را ضعیف‌تر هم کرده است.»

در پایان، نماینده بوکان گفت طرح او به‌صورت کلی به پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی خارجی اشاره کرده و اسم خاصی از نرم‌افزاری نیاورده است.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.