صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

جزئیاتی جدید از روند انتخاب جانشین اسماعیل هنیه

  • کد خبر: ۲۴۳۲۱۳
  • ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۸
معاون رئیس جنبش حماس در نوار غزه خلیل الحیه تصریح کرد که این جنبش طی چند روز آینده به رایزنی‌ها برای انتخاب رهبر جدید و جانشین «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی شهید حماس پایان می‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ خلیل الحیه در مراسم یادبود شهید اسماعیل هنیه در دوحه قطر در روز یکشنبه گفت که «نگران حماس نباشید، ما یک رهبر از دست داده‌ایم، اما جنبش از طریق نهادهایمان مدیریت می‌شود، لذابا شهادت یک رهبر خلأ به وجود نمی‌آید».

به نوشته العربی الجدید وی افزود: ما به لطف خدا یک رهبری واحد هستیم، جلسات خود را برگزار می‌کنیم و با مسؤولیت کامل کار خود را ادامه می‌دهیم. تا چند روز دیگر به رایزنی‌ها برای انتخاب رهبر جدید برای حماس پایان می‌دهیم و به راه اسماعیل هنیه و شیخ احمد یاسین بنیانگذار جنبش حماس و راه شهدای ملت فلسطین را ادامه دهیم.

جنبش مقاومت اسلامی حماس شنبه نیز در بیانیه‌ای تاکید کرد که از ساعات اولیه ترور جنایتکارانه شهید اسماعیل هنیه در تهران، دفتر سیاسی و شورای مشورتی آن نشست‌هایی فوری برگزار کرد و رایزنی‌ها در نهاد رهبری و شورایی این جنبش برای انتخاب رئیس‌دفتر جدید آغاز شد.

حماس اطمینان داد که به محض تکمیل رایزنی‌ها نتایج آن را اعلام خواهد کرد و آنچه در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در رابطه با ذکر اسامی مشخصی به عنوان رئیس جدید دفتر سیاسی حماس منتشر شده، به هیچ وجه صحت ندارد.

بر اساس این گزارش، طی روز‌های آتی، رئیس‌دفتر سیاسی جدید حماس برای یک دوره انتقالی معرفی خواهد شد و در نهایت، همان‌طور که عضو دفتر سیاسی و مسؤول بخش روابط بین‌الملل جنبش حماس باسم نعیم توضیح داد، در نهایت برای انتخاب رئیس دفتر جدید حماس، انتخابات برگزار خواهد شد.

منبع: فارس

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.