صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

بیماران از نبود تابلو‌های راهنما در بیمارستان قائم و روند طولانی آماده‌سازی و ترمیم تابلو‌ها گلایه دارند.

به گزارش شهرآرانیوز، تصور کنید وارد محوطه‌ای می‌شوید که برای رسیدن به محل مورد نظر نیاز است از تابلو‌های راهنما کمک بگیرید. با این حال به هر سمتی که می‌روید فقط چند تابلو راهنما در جهت‌های مختلف مقابل چشم شماست. تابلو‌های یکدست سفید! بدون هیچ کلمه یا نشانه‌ای! حالا شرایط بدتری را تصور کنید، اینکه شما بیمار هستید یا همراه یک بیمار و آن محوطه یک بیمارستان بزرگ باشد. شرایط بیمار شما اورژانسی است و باید سریع‌تر خودتان را به بخش مربوط برساند.

سکوت تابلو‌ها

در این تب‌و‌تاب چشم به تابلو‌هایی می‌اندازید که سفید است و با این شرایط باید متوسل به آدرس‌دهی دیگر مراجعان شد. افرادی که خودشان هم سردرگم میان تابلو‌ها هستند! 

ممکن است حتی به دلیل مسافر بودن و ناآشنایی هیچ شناختی از پیدا کردن مسیر هم نداشته باشید. نگهبان دم در تا حدی می‌تواند راهنمایی کند، اما وسط محوطه به دلیل اضطراب و استرس‌های ناشی از شرایطی که دارید یا وضعیت اورژانسی بیماری که ممکن است همراه شما باشد و یا... مسیر را فراموش می‌کنید. در این میان هیچ تابلویی نیست که به شما بگوید مثلا بخش قلب یا بخش زنان یا بخش جراحی و ... کجاست! شاید به نظر دور از ذهن بیاید، اما این روایت واقعی چند بیمار است که پس از مراجعه به بیمارستان قائم مشهد در روز‌های اخیر با این صحنه روبه‌رو شده‌اند! 

تابلو‌هایی سفید که هیچ نقشی در راهنمایی بیماران و همراهانشان نمی‌توانند داشته باشند! درحالی که از مهم‌ترین مراکزی که نیاز به تابلو راهنما دارند بیمارستان‌ها هستند؛ بنابراین باید با راهنمایی سریع افراد به کاهش استرس و اضطراب آنها و همچین جلوگیری از پرس‌و‌جو‌های مکرر برای رسیدن به بخش مورد نظر کم کنند. به همین دلیل پس از دریافت گلایه و پیام‌های مردمی در این زمینه موضوع را از روابط عمومی بیمارستان قائم مشهد پیگیری کردیم.

سردرگمی و گلایه بیماران

یکی از شهروندان در‌این‌باره می‌گوید: من برای پیگیری روال درمانی همسرم به بیمارستان قائم مراجعه کردم. باید پرونده را در بخش هماتولوژی به پزشک مربوط نشان می‌دادم. وارد بیمارستان که شدم با توجه به اینکه محوطه بزرگ است، دنبال تابلو‌ها بودم که مسیر را پیدا کنم تمام تابلو‌های راهنما سفید و تازه رنگ شده است. با پرس‌و‌جو از پرستاران و کادر درمان که در محوطه بودند مسیر را پیدا کردم. واقعا بیمارستانی که این همه مراجعه در روز دارد نباید در این زمینه فکری بکند؟

شهروند دیگری با ارسال چند عکس در پیامی به صفحه صدای مردم نوشته است: دو هفته است برای طی کردن فرایند درمانی به بیمارستان قائم مراجعه می‌کنم و تابلو‌های راهنمای بیمارستان سفید است. یک هفته پیش از نگهبانی پرسیدم، گفتند هفته دیگر درست می‌شود. من که مسیر را یاد گرفته‌ام، اما به این مسئله توجه دارند که ممکن است مسافر ناآشنا یا بیماری در این شرایط در بیمارستان سردرگم شود؟

بیمار دیگری در این باره گلایه کرده است: بیمارستان یکی از ضروری‌ترین مکان‌هایی است که باید راهنمایی درستی داشته باشد قبلا که تابلو بود و راهنما داشت باز هم برای پیدا کردن مسیر ممکن بود سردرگم شویم الان که تابلو‌ها را هم رنگ سفید زده‌اند. نباید زودتر تابلو‌ها را درست کنند؟

اصلاح تابلو‌ها یک تا دو ماه زمان می‌برد!

با روابط عمومی بیمارستان قائم مشهد تماس می‌گیریم و این مشکل را در میان می‌گذاریم. در ابتدا این پیش‌فرض را داریم که قطعا این مسئله تکذیب شود، اما جواد حدادی با تأیید این موضوع در گفتگو با خبرنگار شهرآرا می‌گوید: تابلو‌های محوطه به دلیل اینکه سالیان زیادی است در معرض بارندگی و... در محیط بوده‌اند دچار زنگ‌زدگی و پوسیدگی شده بودند به همین دلیل فرایند اصلاح آنها انجام شده است.

حدادی می‌افزاید: حدود دو هفته است که این تابلو‌ها سفید است و برای نوسازی و ترمیم آنها اقدام کرده‌ایم. با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ظرف یک ماه تا دو ماه آینده استیکر‌های راهنمای بیمارستان بر روی تابلو‌ها نصب خواهد شد.

لزوم تسریع برای یک موقعیت بیمارستانی!

به نظر می‌رسد با توجه به جمعیت بیمارانی که به بیمارستان قائم مراجعه و همین‌طور به دلیل تعطیلات تابستانی مسافران زیادی به مشهد سفر می‌کنند، اصلاح و ترمیم تابلو‌های راهنمای یک بیمارستان ضرب‌الاجلی است که بازه زمانی یک تا دو ماه برای این موضوع نیازمند تجدیدنظر جدی است!

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.