معاون وزیر بهداشت: شیوع «سرخک» در عراق| زائران اربعین نسبت به کامل کردن سابقه واکسیناسیون کودکانشان اقدام کنند خدمات صندوق بازنشستگی به زائران اربعین اعلام شد + جزئیات ۱۳۳میلیارد تومان جهت تامین مسکن مددجویان بهزیستی خراسان رضوی پرداخت شد وزیر آموزش و پرورش در مشهد: تقویت جایگاه انجمن اولیا و مربیان به نفع نظام آموزش و پرورش است ۴۴۰ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در مشهد انجام شده است سخنگوی سازمان نظام پزشکی مشهد: تنها ۳ هزار پزشک عمومی در شهر مشغول طبابت هستند رئیس انجمن پزشکان عمومی خراسان‌رضوی: مطب‌های پزشکان عمومی یکی به یکی در حال تعطیلی است چرا در فصل‌های گرم سال عرق سوز می‌شویم؟ اگر می‌خواهید هورمون‌هایتان تنظیم شوند، از مصرف برخی مواد غذایی اجتناب کنید طرز تهیه کیک شکلاتی ساده و خوشمزه + فیلم ورود گردشگران ایرانی به ترکیه ۴۲ درصد افزایش یافت همه چیز درباره تغذیه کودکان زیر ۲ سال دستگیری مرد شکاک که همسر و خواهرزنش را در چناران به قتل رساند + عکس تقویم آزمون‌های کشوری سال ۱۴۰۴ اعلام شد + جدول راهکار‌های مقابله با موتیسم یا لالی انتخابی، اختلال اضطرابی در دوران کودکی نهضت سواد آموزی: فرایند آموزش برای اتباع و غیراتباع بی‌سواد «رایگان» است کدام گرمازدگی‌ها نیاز به اعزام آمبولانس دارد؟ چرا حق عائله‌مندی به «زنان بازنشسته‌ی کارگری» تعلق نمی‌گیرد؟ طب سنتی یا طب  رایج؟ | گزارشی درباره  غفلت از ظرفیت‌های طب قدیم و سنتی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه، ١١ مرداد ١۴٠٣) | ماندگاری هوای گرم تا اواسط هفته آینده ۴ پرده از ۴ پرونده سرقت در مشهد شهید سیدرضا کامیاب؛ مرد روزهای سخت مشهد
سرخط خبرها

۴۴۰ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در مشهد انجام شده است

  • کد خبر: ۲۴۲۵۱۱
  • ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۵
۴۴۰ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در مشهد انجام شده است
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در طرح ملی "کاشت حلزون شنوایی" که به صورت رایگان از تابستان سال ۱۴۰۱ در کشور آغاز شده تا کنون بیش از ۴۴۰ عمل کاشت حلزون در مشهد انجام شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر محمد دهقانی فیروزآبادی افزود: هزینه هر پروتز کاشت حلزون با عمل آن بیش از سه میلیارد ریال است که این مبلغ برای هر عمل کاشت حلزون شامل هزینه دستگاه حلزون و عمل جراحی بعد از کاشت برای کودکان ناشنواست که در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد از جمله بیمارستان قائم (عج) این شهربه صورت رایگان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: تا کنون عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در بیمارستان‌های دولتی زیر پوشش این دانشگاه و برای کودکان بومی جمعیت زیر پوشش این دانشگاه و کودکان غیر بومی از استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی و گلستان انجام شده است که ۷۰ درصد از این کودکان از کلان منطقه ۹ هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کاشت حلزون از جمله آن دسته اعمال جراحی است که باید در سنین پایین انجام شود تا کودک بتواند از زندگی عادی بهره‌مند شود و با محیط پیرامون ارتباط برقرار کند از این رو در راستای حمایت از بیمارانی که مشکل کم شنوایی شدید دارند عمل کاشت حلزون در حال انجام است.

دهقانی با بیان این که در برنامه ملی کاشت حلزون، کودکان کمتر از چهار سال دارای مشکلات شنوایی در اولویت عمل کاشت حلزون قرار دارند افزود: هم اینک کمتر از ۴۰ کودک کمتر از چهار سال دارای مشکلات شنوایی در لیست انتظار قرار دارند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، نیشابور و دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->