صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه گفت: اگر قاضی اعتماد به نفس نداشته باشد در جامعه خودباختگی اتفاق می‌افتد و اعتماد به نفس ثبات در رای صحیح است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی، رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه در دومین نشست فصلی شورای برنامه‌ریزی دادگستری کل استان تهران، در جمع قضات این دادگستری، ضمن تسلیت شهادت مجاهد بزرگ، شهید دکتر اسماعیل هنیه بر لزوم ادامه راه شهدای مقاومت و حمایت از مردم مظلوم غزه تا رهایی قدس شریف و آزادی فلسطین تأکید کرد.

عبداللهی با محکوم کردن این اقدام بزدلانه گفت: رژیم منحوس صهیونیستی با چراغ سبز آمریکا و با زیر پا گذاشتن تمام اصول و قوانین بین‌المللی با اقدامی مذبوحانه که از روی درماندگی و استیصال است، رئیس دفتر سیاسی حماس را در حالی که میهمان جمهوری اسلامی ایران بود ترور نمود که بدون تردید این اقدام آن‌ها بدون پاسخ نمی‌ماند.

وی در ادامه با تسلیت ایام اسارت آل الله و تشریح این حادثه غمبار، به نقش حضرت زینب کبری سلام الله علی‌ها در این واقعه عظیم اشاره و خاطر نشان کرد: بی تردید تثبیت انقلاب و نهضت حسینی به ‏وسیله این بانوی بزرگ صورت گرفت و شاید اگر روشنگری و تبیین ایشان نبود، واقعه کربلا هیچ دستاوردی نداشت، لذا تببین و بیان حقیقت در میان آن همه سیاه نمایی و هجمه دشمنان علاوه بر شکست جبهه دشمن، موجب اعتلای دین اسلام و گسترش آن در عالم هستی شد که بعنوان یک شاخص و یک درس مهم همیشه باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه با بیان این مطلب که مسند قضاوت متجلی و تبلور عدالت علوی و شاخص وجودی و فضلیت والای حضرت علی (ع) است گفت: ما اگر خود مراقبتی داشته باشیم و به عملکرد خودمان نمره بدهیم، دیگر نیاز به ‏حسابگر و حسابرس نداریم و اگر نمره‏ای که به ‏خودمان می‏دهیم رضایت ‏بخش باشد، بدانید که خداوند هم از ما راضی است و اگر از عملکرد خودمان راضی نبودیم و این نارضایتی منتهی به ‏ناسپاسی از خلق خدا باشد، قطعاً به نارضایتی خدا هم منجر می‏‌شود. پس باید هیچگاه از مراجعات مردم خسته نشد و همواره قدر دان این نعمت الهی بود.

 عبداللهی افزود: کرامت و شرافت انسان در مرتبه‌ای قرار دارد که هیچ مابه ‏ازایی ندارد، از این رو هیچ خدمتی هم در عالم هستی بالاتر و برتر از خدمت به انسانیت نیست، لذا مهمترین و بالاترین اعتباری که ما در این دنیا داریم این است که قضاوت مردم نسبت به جایگاه قضا به ‏‏عنوان عالی‌ترین مقام حاکمیت و برای حکومت انسانیت و حکومت الهی، مورد تحسین است و هیچ چیزی را بالاتر از آن نمی‏‌دانند. این برای ما هم یک افتخار بزرگ است و هم یک تکلیف سنگین که بر دوش ما گذاشته شده، باید با دقت و با حساسیت از این امانت الهی محافظت کرد و آن را به درستی در مسیر تحقق عدالت و احقاق حق مردم به کار بست.

وی ادامه داد: چند عبارت مهم در نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر وجود دارد که می‌فرماید: یکی از شرایط بسیار پسندیده برای کسی که عنوان قاضی پیدا می‌کند این است که با مراجعات زیاد به سطوح نیاید. یعنی یکی از به اصطلاح چالشگاه‌های ما و یکی از مهمترین نقاط لغزش ما که موجبات عصبانیت ما می‌شود هم این است، یعنی ناراحتی و به سطوح آمدن از کثرت مراجعات و گفت‌وگوها هست که باید با سعه صدر بیشتر رفتار کرد، چرا که مردم برای حل مشکلشان به دستگاه قضایی پناه می‌آورند و قاضی مصدر مشکل گشایی است، قدر این جایگاه را بدانیم.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه گفت: یکی دیگر از آسیب‌های جدی در امور فردی و اجتماعی بویژه برای قضات خشمگین شدن و غرق در مادیات و امیال دنیوی هستند، هر چند برای همه انسان‌ها فی نفسه رخ می‌دهد، اما برای فردی که در این جایگاه قرار دارد به مثابه گرفتار شدن در آتش است که نباید دچار غفلت شد چرا که بشر نسبت به نیازهای مادی‌اش هیچ وقت حد یقف ندارد و نمی‌تواند هم داشته باشد بالاخره انسان است باید نیازش مرتفع بشود، ولی اگر گرفتار شود، در خدمت و وظیفه اش دچار کاستی خواهد شد. در این مسیر هم فرهنگ سازی دینی برگرفته از آموزه‌های ناب اسلام می‌تواند بسیار اثر بخش و راهگشا باشد که باید اهتمام بیشتری نسبت به این موضوع داشت.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات با تأکید بر عدم مرعوب نشدن نسبت به جو سازی‌های سیاسی و تخریب‌ها و هجمه‌ها گفت: هیچگاه از این جوسازی‌های و عملیات روانی دشمن و بدخواهان نهراسید و بنده از مدیران عزیز هم استدعا دارم که هم خودتان شجاع باشید و هم این شجاعت را به همکاران منتقلب کنید، نترسید تا نترسند، نترسانید تا نترسانند. اگر مِن مدیر قدرت خودم را، استیلای خودم را در محیط کارم به آن شأنیتی که در تشکیلات مورد انتظار است، نشان دادم حتماً مجموعه نیز از من تبعیت می‌کند؛ و اطمینان قلبی داشته باشید که دشمنان هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

وی ادامه داد: اگر قاضی اعتماد به نفس نداشته باشد در جامعه خودباختگی اتفاق می‌افتد، اعتماد به نفس ثبات در رای صحیح است. اگر تشخیص دادید که رای داده شده غلط است برای برگشت از رای غلطمان هیچ نترسیم، اعتماد به نفس داشتن مخصوصاً در حیطه مدیریت خیلی مهم است هر رئیسی که اعتماد به نفسش را در حیطه مدیریت خودش نهادینه کرده است قطعاً مجموعه زیر دستش مورد اعتمادش است و مورد اعتماد جامعه، بنا براین یک دستور همرتاه با اعتماد به نفس می‌تواند گاهی وقت‌ها افراد را از قتل‌های متوالی نجات بدهد و یا آرامش جامعه را تضمین کند، یک دستور می‌تواند ثبات اقتصادی، ثبات سیاسی و ثبات امنیتی به همراه داشته باشد، خیلی کارها در همین جمعی که شما می‌بینید توسط شماها و به قلم شما و به دستور شما انجام می‌شود. خودتان توجه نمی‌کنید. ولی این اعتماد به نفس و باور بر اینکه من مدیر مجموعه قضایی کشور جمهوری اسلامی هستم و از هیچکسی نمی‌ترسم یک نقطه عطف است که می‌تواند بسیاری از مشکلات را مرتفع کند. 

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.