صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه تأکید کرد: رژیم صهیونیستی مرتکب جنایات جنگی تمام‌عیار علیه بیمارستان‌ها و مجروحان و بیماران فلسطینی در غزه شده‌ است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه اعلام کرد: نوار غزه روزانه شاهد مرگ بیماران و مجروحان به خاطر محاصره، ممانعت اسرائیل از ورود تجهیزات پزشکی و دارو و تخریب بخش پزشکی است. محرومیت از درمان، غذا و سایر اقلام ضروری برای زنده‌ماندن، قتل تدریجی افرادی است که مستقیماً در حملات نظامی اسرائیل کشته نشده‌اند.

در بیانیه این نهاد نظارتی آمده است: ما روزانه ده‌ها شکایت از فلسطینی‌هایی دریافت می‌کنیم که خود یا خانواده‌هایشان برای دریافت درمان نیاز دارند به خارج از نوار غزه سفر کنند؛ زیرا اکثر بیمارستان‌ها به دلیل محاصره و حملات اسرائیل از کار افتاده‌اند. بحران پزشکی از زمانی که اسرائیل در ماه مه گذشته گذرگاه زمینی رفح با مصر را بست، به شدت بدتر شده است چراکه این مسئله مانع سفر هزاران مجروح و بیمار به خارج شد و صد‌ها نفر از آنها در نتیجه این امر کشته شدند.

در این بیانیه آمده است: داده‌های وزارت بهداشت فلسطین در غزه نشان می‌دهد که بیش از ۱۲ هزار مجروح و ۱۴ هزار بیمار نیازمند ارجاع فوری به خارج از غزه برای درمان و نجات جانشان هستند. این‌ها بخشی از ده‌ها هزار نفری هستند که برای تکمیل درمان یا دریافت خدمات بهداشتی و توانبخشی لازم که در نوار غزه در دسترس نیست، نیاز فوری به سفر دارند. مرگ و میر ناشی از نبود دارو، درمان یا نبود مراقبت‌های بهداشتی کافی روزانه منجر به مرگ ده‌ها تن می‌شود و اینها رسما جزو قربانیان حملات نظامی اسرائیل به حساب نمی‌آیند. داده‌ها حاکی از آن است که میزان مرگ و میر در نوار غزه طی ماه‌های گذشته نسبت به مدت مشابه در دو سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است و این به دلیل از کار افتادن بیمارستان‌ها و فروپاشی سیستم درمان به خاطر حملات هدفمند اسرائیل است.

در این بیانیه آمده است: ما هشدار می‌دهیم که هزاران بیمار مبتلا به سرطان به دلیل عدم درمان و نیاز به انتقال به خارج برای دریافت دوز‌های شیمی درمانی، با رنج شدیدی مواجه شده و در معرض خطر مرگ قرار دارند. محاصره و بسته شدن گذرگاه‌ها پس از تخریب بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی در غزه توسط اسرائیل و از کار افتادن اکثر آنها به معنای تصمیم اسرائیل برای اعدام دسته‌جمعی بیماران و مجروحان و کشتن عمدی آنهاست. اسرائیل بدون رعایت قوانین بین‌المللی مرتکب جنایات جنگی تمام‌عیار علیه بیمارستان‌ها و افراد محافظت‌شده، از جمله مجروحان و بیماران می‌شود.

دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه تأکید کرد: باید اقدام فوری برای رفع محاصره غزه، واردکردن تجهیزات پزشکی برای نجات جان غیرنظامیان بیمار و مجروح، تضمین حق سفر برای درمان بیماران و تأمین تجهیزات ضروری برای بازسازی فوری سیستم درمانی و تضمین محافظت از آن در برابر حملات اسرائیل اتخاذ شود.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.