صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

به‌دنبال تشدید اعتراضات خشونت‌آمیز ضدمهاجران در انگلیس، نخست وزیر این کشور امروز با پلیس لندن جلسه اضطراری برگزار خواهد کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، در پی تشدید اعتراضات در انگلیس در واکنش به کشته شدن سه کودک در شهر ساوت‌پورت به دست یک نوجوان ۱۷ ساله روآندایی، کایر استارمر، نخست وزیر انگلیس امروز با مقامات ارشد پلیس این کشور جلسه اضطراری برگزار می‌کند.

انتشار اخباری کذب در فضای مجازی مبنی بر اینکه مظنون این حمله مرگبار یک پناهجوی افراطی بوده است، منجر به اعتراضات خشونت‌آمیز گروه‌های مخالف مهاجران و ضد مسلمانان شد. پلیس انگلیس در پی تشدید خشونت‌ها اعلام کرد که مظنون متولد انگلیس است و در نتیجه این پرونده را در قالب حادثه تروریستی رسیدگی نخواهد کرد.

معترضان با پلاکارد‌هایی که روی آن شعار «قایق‌ها را متوقف کنید» خیابان‌های بسیاری از شهر‌های انگلیس را به آشوب کشانده و دست به غارت فروشگاه‌ها زده‌اند! این شعار اشاره‌ای مستقیم به مهاجرانی است که در سال‌های اخیر از سواحل جنوبی انگلیس وار این کشور شده‌اند.

همچنین معترضان امروز در روتردام در شمال انگلیس، قصد ورود به هتلی را داشتند که پناهجویان را در خود جای داده است. پلیس دروغ‌پراکنی آنلاین را علت تشدید اعتراضات خوانده و گفته است که برخی شخصیت‌های برجسته به خشونت‌ها دامن زده‌اند.

گفته می‌شود که استفن یاکسی‌لِنون که گروه ضداسلام «اتحادیه دفاع انگلیس» را هدایت می‌کند، مسئول نشر اکاذیب برای ۸۷۵ هزار دنبال‌کننده‌اش در شبکه اجتماعی «ایکس» بوده است.

ایلان ماسک، مالک ایکس و غول خودروسازی تسلا، در پاسخ به پیامی که مهاجرت گسترده و باز بودن مرز‌ها را دلیل آشوب در انگلیس خوانده بود، نوشت که «جنگ داخلی اجتناب‌ناپذیر است.»

منبع: مهر

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.