صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

شهردار مشهد مقدس گفت: گرامیداشت یاد شهدا در دوره ششم مدیریت شهری مورد توجه است و تا کنون بیش از ۸۰۰ معبر و خیابان به اسم شهدا نامگذاری شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا قلندرشریف در هشتمین یادواره شهید رجب محمدزاده که امروز در تالار شهر مشهد با حضور ۱۵۰۰ نفر از خانواده شهدا و ایثارگران برگزار شد، ضمن گرامیداشت حضور خانواده شهدا و ایثارگران اظهار کرد: عزیزان شما برای حفظ و ایجاد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، جان خود را فدا کرده‌اند به ویژه خانواده شهید محمدزاده که الگوی صبر و بردباری هستند.

قلندرشریف با بیان این مطلب که خانواده های شهدا الگوهای صبر و مقاومتند و مایه برکت شهر هستند تصریح کرد: ما مدیون شهدا و خانواده‌های شهدا هستیم و مسلما این را فراموش نمی کنیم. این مجلس یادآور خاطرات شهداست به ویژه شهیدی که سال‌ها در کنار ما بود و نمی دانستیم چه کرده است.

وی بیان کرد: شهید بابارجب در شهر بخاطر  رعایت حال مردم کمتر در شهر تردد می‌کرد با وجود اینکه گاهی به او طعنه و کنایه هم می زدند ولی هیچ نمی‌گفت که اینها نشان دهنده شخصیت مقاوم و قوی شهید محمدزاده است. صبوری شهید یکی از نمادهای اوست که شاید در کنار خانواده اش و بعد از جانبازی هم سختی کشیده و حتی بوسیدن فرزندانش هم برایش آرزو بود. 

شهردار مشهد به شخصیت همسر شهید اشاره کرد و افزود: در کنار این شهید، همسری حضور داشت که از سال ۶۶ صبورانه و عاشقانه در کنارش زندگی کرده و او را همراهی می‌کند و فرزندان نیز همراه این شهید بودند. جایگاه همسران شهدا را نباید فراموش کنیم. پدران و مادران شهدا برکت این نظام مقدس هستند.

قلندرشریف اهداف برگزاری یادواره شهدا را با اهمیت دانست و گفت: این مراسمات یادآوری دین و حقی است که این عزیزان به گردن ما دارند. صرفا برگزاری یک مراسم ساده نیست بلکه باید از خود بپرسیم وضعیت مقتدرانه‌ای که شهدا برای کشور ایجاد کردند را چگونه حفظ کنیم و یاداوری خاطرات برای الگوسازی این عزیزان است. شهید رجب زاده را وقتی شناختیم که دیر شده بود و خودشان نیز نخواستند در جامعه رسانه ای شود که این نشان دهنده عزت نفس ایشان و خانواده‌شان است. 

وی تاکید کرد: شهید بابارجب شهیدی است که وقتی صورتش را از دست داد سیرت واقعی خود را به ما نشان داد که ولایتمداری، صبر و ایثار از نشانه‌های بارز این شهید بود.‌ همه ما یک صورت دنیایی داریم و نقصی در ظواهر و جسم داریم اما نکته مهم این است سیرت انسان الهی باشد. این شهید بزرگوار بیش از ۷۸ سال عمر دنیوی داشت اما قطعا عمر اخروی او جاودانه است. 

قلندرشریف تصریح کرد: امیدوارم قدردان مقام شهدا باشیم و این موضوع محقق نمی شود مگر اینکه در دنیا راهشان را ادامه دهیم که قطعا توصیه تمامی شهدا برای ادامه مسیر ولایتمداری است، همانطور که در طول زمان دیدیم کسانی که سوار کشتی انقلاب بودند ولی بخاطر پشت کردن به ولایت، از این کشتی بازماندند و منحرف شدند.

شهردار مشهد به اهمیت جایگاه شهدا در دوره ششم مدیربت شهری اشاره کرد و افزود: کارهای ارزنده‌ای برای حفظ و گرامیداشت یاد و نام صورت گرفته است. بیش از ۸۰۰ معبر و خیابان به اسم شهدا نامگذاری شده است. همچنین شهرداری مشهد برای گرامیداشت شهدا، بهترین و مرغوبترین زمین خود را در کوهسنگی برای احداث باغ موزه دفاع مقدس مشهد  در نظر گرفته است. پلاک‌های افتخار زیادی سر در منازل شهدا نصب شده و این برنامه هنوز ادامه دارد. 

قلندر شریف در پایان ادامه داد: پوستر شهدا در بهترین نقاط نصب شده و نقاشی دیواری از چهره شهدا از دیگر خدمات در این حوزه است اما باز هم برای بزرگداشت این عزیزان در تمامی بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف قطعا غفلت صورت گرفته و در این موضوع کم کاری کرده اند که باید مورد دقت قرار گیرد و برای پررنگ شدن نام و یاد شهدا همه در کنار هم تلاش کنیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.