صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

جو بایدن: در جریان آخرین تحولات خاورمیانه قرار گرفتم

  • کد خبر: ۲۴۳۴۷۰
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۳
رئیس جمهور آمریکا گفت، در نشستی در کاخ سفید در جریان آخرین تحولات غرب آسیا و ارزیابی‌ها درباره پاسخ ایران و حزب‌الله به رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

به گزارش شهرآرانیوز، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس خاطرنشان کرد او و کامالا هریس، معاونش روز دوشنبه در یک جلسه در «اطاق وضعیت» کاخ سفید جدیدترین اطلاعات را درباره آخرین تحولات منطقه دریافت کرده‌اند.

بایدن ادامه داد: ما اطلاعات به‌روزرسانی شده را درباره تهدیدات ایران و گروه‌های مورد حمایت آن، تلاش‌های دیپلماتیک برای کاهش تنش‌های منطقه‌ای و آمادگی برای حمایت از اسرائیل در صورت حمله مجدد دریافت کردیم.

او در پیام خود نوشت: ما همچنین درباره اقداماتی که برای دفاع از نیروهایمان و پاسخ به هرگونه حمله علیه پرسنل خود به روش و مکان انتخابی خود انجام می‌دهیم، صحبت کردیم.

پیشتر پایگاه خبری آکسیوس نیز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد: رئیس جمهور ایالات متحده و معاونش در جلسه‌ای با تیم امنیتی کاخ سفید درباره پاسخ ایران و حزب‌الله لبنان برای انتقام ترور و شهادت اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس در تهران و همچنین شهادت فواد شکر، فرمانده ارشد حزب‌الله در حمله اسرائیل به جنوب بیروت اطلاع‌رسانی شدند.

به گفته این مقامات آمریکایی، ارزیابی تیم امنیتی این است که هنوز مشخص نیست حمله تلافی‌جویانه ایران و حزب‌الله چه زمانی خواهد بود و به‌طور مشخص به چه شکلی انجام خواهد شد.

این مقامات همچنین گفتند که به رئیس جمهور آمریکا و معاونش گفته شده است «ایران و حزب‌الله هنوز تصمیم نهایی خود را درباره چگونگی حمله به رژیم صهیونیستی نگرفته‌اند.»

منبع: ایسنا

 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.