سخنگوی وزارت خارجه: غرب حیثیت و شرافت خود را در جنگ علیه ‎غزه باخته است اراضی با ادعای وقف، برای مردم مشکل‌ساز شده است دبیر شورای عالی امنیت ملی روسیه به جمهوری آذربایجان سفر کرد مدیرکل آسیای جنوبی وزارت امور خارجه: همه ایرانیان در بنگلادش در سلامتی کامل هستند وعده رئیس جمهور بنگلادش برای برگزاری انتخابات در سریع‌ترین زمان آیا ادارات و بانک‌های استان یزد روز چهارشنبه (۱۷ مرداد ۱۴۰۳) تعطیل است؟ وزیر کشور: اهتمام رئیس جمهور جدید کشورمان بر برگزاری باشکوه اربعین است اصلاح نرخ جریمه‌ها سبب کاهش ۱۹ درصدی تخلفات رانندگی شد دونالد ترامپ: ما و رهبر قدرتمند چین، تمایلی به جنگ نداریم رئیس پلیس راهور فراجا: آماده تسهیل تردد زائران اربعین هستیم عراق جزئیاتی جدید از تماس تلفنی السودانی و بلینکن منتشر کرد سخنگوی قوه‌قضائیه: در پرونده ترور شهید هنیه تاکنون کسی دستگیر نشده است | آخرین وضعیت پرونده سقوط بالگرد شهدای خدمت جو بایدن: در جریان آخرین تحولات خاورمیانه قرار گرفتم رایزنی رئیس سنتکام با رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در تل‌آویو بازدید فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی از پدافند هوایی شمال کشور تفریغ بودجه سال ۱۴۰۲ روی میز دیوان محاسبات کشور ادعای رسانه اسرائیلی: ایران از روسیه، سامانه پیشرفته دفاع هوایی خواست آمریکا زخمی شدن نظامیان خود در عین الاسد را تایید کرد | در حال ارزیابی خسارت هستیم زخمی شدن تعدادی از نظامیان آمریکا در حمله به پایگاه عین الاسد
سرخط خبرها

دونالد ترامپ: ما و رهبر قدرتمند چین، تمایلی به جنگ نداریم

  • کد خبر: ۲۴۳۴۷۸
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۷
دونالد ترامپ: ما و رهبر قدرتمند چین، تمایلی به جنگ نداریم
«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا دوشنبه گفت که هیچ جنگی با چین وجود نخواهد داشت و «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین تمایلی به جنگ ندارد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ترامپ در مصاحبه‌ای با «ادین راس» از چهره‌های جوان آمریکایی در حوزه فضای مجازی گفت: «هیچ جنگی با شی جین‌پینگ (رئیس‌جمهور چین) وجود ندارد. او [شی جین‌پینگ]نمی‌خواهد وارد جنگ شود. ما هم وارد جنگ نمی‌شویم.»

این در حالی است که به گفته دفتر پاسخگویی دولت ایالات متحده، سال‌های اخیر شاهد افزایش تنش‌ها بین ایالات متحده و چین بوده است که چالش‌های جدیدی را در رابطه با مسائل اقتصادی و دفاعی ایجاد کرده است.

رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده و نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ۲۰۲۴، شی جین‌پینگ را «قدرتمند» و «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی را «باهوش و قوی» نامید.

ترامپ در جریان این مصاحبه بار دیگر گفت که «خیلی خوب» با کیم جونگ اون تعامل داشته است و می‌داند که چگونه با تهدیدات هسته‌ای کره‌شمالی در دوران تصدی خود مقابله کند. او تاکید کرد که در زمان تصاحب کاخ سفید، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق آمریکا، کره‌شمالی را «خطرناک‌ترین تهدید» برای ایالات متحده نامیده بود.

علاوه بر این، ترامپ خود را یک «وطن‌پرست»، «ایلان ماسک» کارآفرین میلیاردر آمریکایی را «نابغه»، «الکساندریا اوکاسیو کورتز» نماینده مجلس نمایندگان آمریکا را «جعلی» توصیف کرد و با تمسخر نام خانوادگی «گوین نیوسام» فرماندار کالیفرنیا به او لقب «آشغال جدید» را داد.

مصاحبه ترامپ با این چهره آمریکایی جنجالی در عمارت لوکس خود در فلوریدا، همچنین حاشیه‌هایی داشت. ترامپ ۲ هدیه گران قیمت و احتمالا غیرقانونی از ادین راس دریافت کرد؛ یک ساعت رولکس طلایی و یک خودرو تسلا سایبرتراک سفارشی.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->