صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاملات بورس تهران برای سومین روز متوالی با دامنه نوسان محدود و با کاهش نماگر‌های اصلی بازار همراه شد.

به گزارش شهرآرانیوز، شاخص اصلی بازار امروز با افت ۰.۱ درصد (۱۹۳۱ واحد) در سطح ۲ میلیون و ۲ هزار واحد قرار گرفت و برای هشتمین روز متوالی با کاهش ارتفاع مواجه شد. 

شپنا، خودرو، فولاد، وبملت و وامید نماد‌هایی بودند که در روز معاملاتی جاری بیشترین اثر منفی و نماد‌های نوری و شستا بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل گذاشتند. 

شاخص کل هموزن و شاخص فرابورس نیز به ترتیب با افت ۰.۱۳ درصد و ۰.۰۵ درصد، به رنگ قرمز درآمدند.

در جریان معاملات امروز ۴۹۲ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سرمایه خارج شد و ارزش معاملات خرد نیز رقم یک هزار و ۶۹۹ میلیارد تومان را به ثبت رسانید. 

بازار سرمایه در پنج روز معاملاتی اخیر علاوه بر ریسک‌های اقتصادی و پولی که متحمل شده بود، با احتمال وقوع درگیری میان ایران و اسرائیل، ریسک جدید دیگری را نیز متحمل شده است و همین موضوع منجر به شدت یافتن عرضه سهام در بازار شده است. محدود کردن دامنه نوسان در سه روز معاملاتی اخیر نیز تنها بر کند شدن روند ریزش بازار اثر گذاشته است. 

تجربه سال‌های اخیر نشان داده که بورس ایران به اخبار منفی نسبت به اخبار مثبت واکنش شدیدتری از خود به نمایش گذاشته است، نمونه آن را می‌توان به رشد کوتاه بورس در مقابل افزایش قیمت دلار نیما و لغو مصوبه نرخ خوراک پتروشیمی‌ها در مقابل ریزش شدید بازار با به شهادت رساندن اسماعیل هنیه دانست.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.