صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌رضوی گفت: خبرنگاران با ۲۰ سال کار در حوزه خبر، می‌توانند بازنشستگی پیش‌ازموعد داشته باشند.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدامین بابایی امروز (۱۶ مرداد ۱۴۰۳)، با حضور در تحریریه شهرآرانیوز به‌مناسبت روز خبرنگار، تصریح کرد: با توجه به اینکه روز خبرنگار را پیش رو داریم، این موضوع را باید یادآوری کنیم که اگر خبرنگاران ۲۰ سال به صورت مستمر و متوالی کار کنند و لیست بیمه و عنوان شغلی‌شان خبرنگاری باشد، از بحث بازنشستگی پیش‌ازموعد مشاغل سخت و زیان‌آور می‌توانند بهره ببرند و در واقع خبرنگاران با ۲۰ سال کار در حوزه خبر، می‌توانند بازنشستگی پیش‌ازموعد داشته باشند.

وی با اشاره به موضوع مصرف بهینه انرژی و قطعی برق کارخانجات که درنهایت کاهش تولید و تعدیل نیروی کار را در پی دارد، تأکید کرد: با توجه به اینکه دولت تأکید را بر تأمین حامل‌های انرژی بخش خانگی گذاشته، نیاز است که پویشی در جهت فرهنگ‌سازی مصرف بهینه انرژی راه‌اندازی شود و با ارتقای فرهنگ مصرف بهینه انرژی و این رویکرد که با خاموشی یک چراغ در بخش مصارف خانگی، یک چراغ کارخانه را روشن نگه داریم تا کارگران بتوانند کار کنند و تولید کشور به مشکل برنخورد، این چالش پیش رو تا حدودی حل شود.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: اگر چنین‌پویشی راه‌اندازی شود، قطعاً شرایط خیلی خوبی را در عرصه ارتقای فرهنگ مصرف بهینه انرژی خواهیم داشت. این موضوع کمک می‌کند که ان‌شاءالله کارخانجات با حداقل تعطیلی مواجه شوند و به‌نوعی کار تولید تعطیل نشود.

بابایی در بخش دیگری از صحبت‌هایش، یادآور شد: در حوزه کارگری، ما بر روی مسکن کارگری تمرکز کرده و قرارگاه مسکن کارگری را راه‌اندازی کردیم و در قالب تعاونی‌های مسکن کارگری، حل مشکل مسکن کارگران واحد‌های تولیدی را پیگیری می‌کنیم. اگر واحد‌های تولیدی شرکت‌های تعاونی مسکن را راه‌اندازی کنند، ما هم کمک خواهیم کرد از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های دولت درخصوص تسهیلات و مسکنشان اقدام کنیم تا مسئله مسکن که بزرگ‌ترین دغدغه جامعه کارگری است، رفع شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.