صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مهاجران افغانستانی مقیم مشهد در مراسمی یاد و خاطره اسماعیل هنیه را گرامی داشتند و تاکید کردند که شهادت اسماعیل هنیه جبهه مقاومت را به پیروزی نزدیک‌تر کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مراسم گرامی داشت، شهید القدس دکتر اسماعیل هنیه با حضور اقشار مختلف مهاجران افغانستانی در مدرسه علمیه حضرت قائم (عج) مشهد مقدس برگزار شد.

حجت الاسلام سیدجواد وحیدی، رئیس بنیاد افغانستانی‌های مقیم ایران در این مراسم گفت: شهادت دکتر اسماعیل هنیه نشانه پایان کار اسرائیل است.

او در ادامه افزود: شهادت دکتر هنیه برخلاف تصور اسرائیل مشروعیت بین المللی حماس را بیش از پیش کرد.

وحیدی ادامه داد که امروز حماس به برکت خون شهدا یک گروه مبارز آزادیخواه در سطح جهان تلقی می‌شود.

او خاطرنشان کرد که با شهادت این مردان بزرگ مقاومت نه تنها ضعیف نشده بلکه امروز مقاومت به مراتب از دهه‌های گذشته قوی‌تر است.

وحیدی با اشاره به مقاومت شگفت انگیز مردم فلسطین در یکسال گذشته گفت: خداوند به مجاهدان وعده پیروزی داده و ما به زودی شاهد پیروزی جبهه مقاومت و مردم فلسطین و حذف اسرائیل از نقشه جهان خواهیم بود.

در ادامه این مراسم سمیع، رئیس بنیاد فرهنگی احمدشاه مسعود در سخنان خود بر پیکره واحد بودن مسلمانان تأکید کرد.

او گفت: دشمنی اسرائیل با مردم فلسطین دشمنی با یک فکر و ایدئولوژی یعنی همان قرآن، مسلمانان و قبله اول مسلمین است.

محمدهاشم عصمت اللهی، پژوهشگر و فعال سیاسی فلسطین را «همزه وصل جهان اسلام» خواند و گفت: امروز جریان مقاومت، شیعه و اهل سنت را در کنار یکدیگر قرار داده است.

همچنین عبدالله آرزو، نویسنده و شاعر افغانستانی در این مراسم گفت: ملتی پابرهنه، اما باایمان و فاقد امکانات، اما با بصیرت و اخلاص توانسته امروز اسرائیل را به زانو درآورد.

او خطاب به آمریکا و صهیونیسم بین المللی گفت: ما به هیچ قدرت ظاهری، پوشالی و شیطانی تکیه نمی‌کنیم، زیرا به خداوند بزرگ تکیه کرده‌ایم.

در پایان این مراسم نیز بیانیه مهاجرین افغانستانی مقیم مشهد درمحکومیت جنایت رژیم صهیونیستی و به شهادت رساندن دکتر اسماعیل هنیه قرائت شد.

منبع: رادیو دری

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.