صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون امنیتی و انتظامی استاندار خراسان رضوی گفت: آتش سوزی روز گذشته در گمرک مرزی دوغارون به امکانات و تجهیزات میزبانی از زائران افغانستانی ویژه اربعین خسارتی وارد نکرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد زهدی روز سه شنبه در سفر به تایباد و بازدید از محل آتش سوزی تانکر‌های حامل سوخت جایگاه منطقه ویژه اقتصادی دوغارون اظهار داشت: فراهم کردن تجهیزات و امکانات مورد نیاز در مقابله با حوادث در این منطقه طی چند سال گذشته در گذرگاه رسمی دوغارون افزایش یافته است که این مهم هنوز جای کار دارد.

او افزود: مرز رسمی دوغارون نخستین چشم انداز به جمهوری اسلامی ایران برای اتباع کشور افغانستان به شمار می‌رود که به توجه مسوولان استانی و کشوری در همه بخش‌ها نیاز دارد.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار خراسان رضوی به آتش سوزی روز گذشته چهار تانکر افغانستانی و ایرانی در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون اشاره کرد و گفت: با تلاش نیرو‌های آتش نشانی شهر تایباد، تربت جام، خواف و ۲ دستگاه خودروی آتش نشان از سمت افغانستان این حریق به موقع خاموش شد.

زهدی افزود: خوشبختانه این آتش سوزی هیچ گونه خسارتی به زیرساخت‌های حوزه اقتصادی گمرک دوغارون و سایر مناطق دیگر وارد نکرده است و در همان دقایق نخست آتش مهار و سرایت آن به نقاط دیگر کنترل شده بود.

وی اضافه کرد: هم اکنون همه رویه‌های گمرکی و فعالیت‌های اقتصادی در دوغارون انجام می‌شود و رفت و آمد ناوگان حمل و نقل ایرانی، افغانستانی و ورود و خروج مسافران ایرانی و افغانستانی نیز در پایانه مسافری برقرار است و روال روز‌های قبل را دارد.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار خراسان رضوی گفت: علت اصلی این حادثه بعد از ظهر امروز در کارگروه ویژه‌ای با حضور دستگاه‌های متولی و کارشناسان در تایباد بررسی می‌شود.

زهدی در پایان گفت: درپی این آتش سوزی هفت ایرانی و افغانستانی دچار مصدومیت سطحی شدند و با کمک نیرو‌های امدادی به بیمارستان خاتم الانبیا (ص) شهر تایباد انتقال پیدا کردند که ۶ نفر از این تعداد بعد از انجام مراحل پزشکی از این مرکز درمانی مرخص شدند و یک نفر همچنان به علت شکستگی بستری است.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.