صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

در استمرار اجرای طرح «سه شنبه‌های امید» با افتتاح و کلنگ‌زنی همزمان دو مدرسه در روز‌های سه شنبه هر هفته، این بار نوبت به کارگاه هنرستان کاردانش امیرکبیر در بلوار ۲۲ بهمن مشهد رسید تا در چهلمین هفته از اجرای این طرح، با حضور محسن داوری فرماندار مشهد و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی به بهره برداری برسد.

به گزارش شهرآرانیوز، فرماندار مشهد در حاشیه این مراسم اظهار کرد: این کارگاه، اولین کارگاه تخصصی هنرستانی حوزه خودرو در پایه تحصیلی دوازدهم با متراژ ۳۲۰ متر، ۲ طبقه و اعتبار ۴ میلیارد تومان است که در چارچوب برنامه «سه‌شنبه‌های امید» به بهره‌برداری می‌رسد.

 وی افزود: «مدرسه» یکی از کانون‌های تربیت و تعالی نسل آینده‌ساز کشور است که امروز حتی محکم‌تر و با توان بیشتر نسبت به روز‌های ابتدایی انقلاب، در راستای آرمان‌های خود حرکت می‌کند که این حاصل کادرسازی و پرورش فرزندانی است که در حال تحصیل هستند و همین‌ها پرچم نهضت را در دست گرفته‌اند. البته این یک واقعیت است که باید در کنار آموزش‌های تولیدی، مهارت‌هایی را به دانش آموزان آموزش بدهیم که آمیخته با پرورش خلاقیت فردی باشد.

داوری تصریح کرد: آموزش و پرورش منطقه تبادکان مشهد دارای جمعیت بالا، اثرگذار و نخبه بسیاری است و باید برنامه ریزی دقیقی منطبق بر این ویژگی‌ها صورت بگیرد. به همین دلیل طرح سه‌شنبه‌های افتتاح مدارس قرار است ادامه پیدا کند و در این راستا، ایام تابستان را بهترین فرصت برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام می‌دانیم تا با آغاز سال تحصیلی جدید، دانش‌آموزان بتوانند در فضا‌های جدیدالتأسیس به فراگیری مشغول شوند.

وی تأکید کرد: این جریان با قدرت بیشتری در این روز‌ها دنبال می‌شود تا ماه مهری پویاتر در پیش داشته باشیم. بر این اساس، سه‌شنبه‌های افتتاح را ادامه خواهیم داد تا عقب ماندگی را در حوزه کمبود مدارس جبران کنیم. امسال در شورای برنامه ریزی فرمانداری مشهد بیشترین بودجه شهرستان را برای ایجاد مدارس اختصاص داده‌ایم. همچنین برای هر ناحیه بودجه‌ای تعیین کرده‌ایم تا تجهیز مدارس صورت بگیرد.

در حاشیه این مراسم فرماندار مشهد مقدس به صورت چهره به چهره با جمعی از همشهریان در منطقه بلوار ۲۲ بهمن پیرامون مطالبات آنان دیدار و گفتگو کرد. پس از این مراسم نیز آیین کلنگ زنی دبیرستان فردوسی در خیابان رسالت ۱۲۲ با حضور فرماندار مشهد برگزار شد تا طبق برنامه اعلام‌شده، اواسط سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری برسد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.