قتل فجیع زن جوان با ۱۷ ضربه چاقو به علت تقاضای طلاق! ۳ کشته و ۲ مصدوم در تصادف مرگبار پژو ۴۰۵ و کامیون در کردستان ضرب و جرح مامور اورژانس ۱۱۵ در خراسان شمالی | ضارب دستگیر شد کشف ۱۰۷ کیلوگرم مواد مخدر در خراسان رضوی شلیک مرگبار به باجناق توسط شکارچی گراز ! شارژر موبایل خانه‌ای را در کازرون به آتش کشید سوءقصد به جان رئیس نظام پزشکی مسجدسلیمان دستگیری عاملان قتل مرد صراف توسط پلیس پایتخت انحراف اتوبوس درجاده سبزوار _ مشهد ۴۰ مصدوم بر جای گذاشت (۲۶ مهر ۱۴۰۴) رونمایی از ۷ سند جامع اجتماعی در خراسان رضوی (۲۶ مهر ۱۴۰۴) مشاهده یک قلاده پلنگ ایرانی در پارک ملی قطرویه فارس برای اولین بار + فیلم دستگیری ضارب روحانی امام‌زاده یحیی(ع) (۲۶ مهر ۱۴۰۴) سارق ساختمان‌ها و خودرو‌های شهرک رجائی مشهد دستگیر شد (۲۶ مهر ۱۴۰۴) عادت‌های صبحگاهی که باعث افزایش فشار خون می‌شوند ضوابط تردد خودرو‌های دارای پلاک مناطق آزاد تغییر کرد | امکان ۴ نوبت تردد ۱۵ روزه در سال دستجردی: اصلی‌ترین مانع بر سر راه فرزندآوری، مسائل اقتصادی است آغاز واکسیناسیون آنفلوانزا در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی خراسان رضوی برای ورزش نیازی به هزینه و وقت زیاد نیست | ورزش بی دنگ‌وفنگ مدارس حفظ قرآن راه‌اندازی می‌شوند | شناسایی مدارس با ظرفیت‌های لازم یادی از دکتر سیدحسن مطیعی لنگرودی، استاد جغرافیای مقیم مشهد | او صدای توسعه روستا بود افزایش دریافتی حقوق بازنشستگان بین ۵ تا ۸ میلیون تومان از آذرماه ۱۴۰۴ صحت ندارد آخرین وضعیت تأمین انسولین در کشور کشف مقادیر قابل‌توجهی متادون و داروی غیرمجاز در مشهد کلید مقابله با عفونت‌های تنفسی فصلی شیوع زودهنگام شپش کمتر از یک ماه از بازگشایی مدارس | کابوس زودرس مهر بازسازی صحنه قتل در روستای «خوش‌هوا» حوالی مشهد | ماجرای گردوخاکی که به جنایت ختم شد درباره زنگ ورزش که نقش کلیدی در سلامت و آینده دانش آموزان دارد | زنگ ورزش اجباری اما غیرجدی مکمل‌هایی که به کنترل چربی کبد کمک می‌کنند، کدام‌اند؟ محکومیت ۲ نماینده سابق و فعلی مجلس به اتهام تشویش اذهان عمومی + جزئیات
سرخط خبرها

توصیه به معلمان برای استفاده از محتوا‌های آموزشی جدید در کنار کتب درسی

  • کد خبر: ۲۴۲۸۳۵
  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۲
توصیه به معلمان برای استفاده از محتوا‌های آموزشی جدید در کنار کتب درسی
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نظام‌نامه‌ای در خصوص آموزش ترکیبی تدوین و از سال گذشته به استان‌ها اعلام شده است گفت: مدارس می‌توانند در رویکرد یاددهی و یادگیری و در چارچوبی خاص از محتوای الکترونیکی که مورد تایید سازمان پژوهش است، در کنار کتاب‌های درسی معمول، استفاده کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حمید طریفی با بیان اینکه در دوره کرونا تجربه خوبی از آموزش مجازی به دست آمد،اظهار کرد: بعد از این دوران کماکان آموزش مجازی برای دانش‌آموزان و معلمان ادامه پیدا کرد و در خیلی از مدارس بخشی از آموزش توانمندسازی معلمان با رویکرد آموزش معکوس یا یادگیری معکوس انجام می‌شود.

وی افزود: در این سال‌ها تولید محتوای الکترونیکی و چندرسانه‌ای سازمان پژوهش در دستور کار قرار گرفته و تولیدات خوبی نیز اتفاق افتاده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در سامانه رشد سازمان پژوهش، تولیدات محتوا‌های آموزشی بارگذاری و قابل دسترس برای معلمان است ادامه داد: توصیه می‌کنیم تولید محتوا‌هایی که انجام شده و محتوای با کیفیتی که در قالب رمزینه سریع پاسخ هستند، در کنار محتوای فیزیکی کتاب‌های درسی در دسترس دانش‌آموزان و معلمان قرار گیرد.

طریفی با بیان اینکه سامانه‌ها و سایت‌هایی که محتوا را بارگذاری می‌کنند در دوره‌های توانمندسازی معرفی می‌شوند گفت: به معلمان توصیه می‌شود که حتما این منابع را استفاده کنند و در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند تا ضمن مراجعه دانش‌آموز به مدرسه، رویکرد یادگیری معکوس و فعال نیز ایجاد شود و حالت پرسش و پاسخ و رفع اشکال داشته باشد که به توسعه عدالت آموزشی و دسترسی دانش‌آموزان به محتوای با کیفیت آموزشی کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه طبق رویکرد سازمان پژوهش یک نظام‌نامه در خصوص آموزش ترکیبی تدوین شده که از سال گذشته به استان‌ها اعلام شده است افزود: مدارس می‌توانند در رویکرد یاددهی و یادگیری در چارچوب خاص از محتوای الکترونیکی که مورد تایید سازمان پژوهش است و در کنار کتاب‌های درسی معمول تولید و در سامانه مربوطه بارگذاری می‌شود، استفاده کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه منابع غنی آموزشی داریم که در قالب تولیدات چند رسانه‌ای یا فیلم‌های خوب با کیفیت در اختیار دانش‌آموزان به طرق مختلف قرار می‌گیرد عنوان کرد: دانش‌آموزان می‌توانند با یک سطح آمادگی بالاتری در کلاس درس حاضر شوند، اما آموزش حضوری هیچ وقت نفی نمی‌شود.

طریفی با بیان اینکه در آموزش با رویکرد ترکیبی که یادگیری معکوس ذیل آن تعریف می‌شود، ضوابط و چارچوبی وجود دارد که در مدارس دنبال می‌شود گفت: در بعضی از مدارس دانش‌آموز با یک مطالعه و آمادگی قبلی وارد کلاس می‌شود.

وی با اشاره به مزایای آموزش معکوس افزود: مهم‌ترین مزیت شاید تولید محتوای استاندارد و باکیفیت توسط مولفان کتاب‌های درسی، کسانی که خودشان نگارنده کتاب هستند، باشد که در اختیار دانش‌آموزان و معلمان قرار می‌گیرد تا یک آموزش با کیفیت بی‌واسطه‌ای را دانش‌آموزان دریافت کنند و معلم نیز از طریق پرسش و پاسخ و رفع اشکال بتواند پاسخ‌گوی نیاز دانش‌آموز در کلاس درس باشد که در جهت بسط عدالت و کیفیت آموزشی کمک کننده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش معکوس جای آموزش حضوری را نمی‌گیرد اظهار کرد: اینکه در نظام آموزشی یک فرد در منزل، کار و تحصیل را داشته باشد و در یک روز خاص به مدرسه برای رفع اشکال مراجعه کند اینگونه نیست، دانش‌آموز به صورت روتین می‌تواند در طول هفته در مدرسه حاضر باشد، ما در آموزش معلمان نیز این کار را انجام می‌دهیم؛ محتوا و راهنمای معلم از قبل در اختیار معلم قرار داده شده و بعد از آن در دوره توانمندسازی پرسش و پاسخ تعاملی انجام می‌شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->