صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس جمهور اوکراین در حالی از تلاش برای تولید موشک‌های دوربرد خبر داد که امروز (سه‌شنبه) ۱۰۰ نظامی اوکراینی در مرز روسیه زمین‌گیر شده و نتوانستند وارد خاک این کشور شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین گفت که اوکراین بودجه بیشتری را به برنامه موشکی خود اختصاص داده است تا بتواند بر تسلیحات دوربرد روسیه غلبه کند.

اوکراین که از زمان شروع جنگ با روسیه، تولید پهپادهای تهاجمی دوربرد را در اولویت قرار داده، تلاش کرده است تا تولید سلاح‌هایی مثل موشک ضدکشتی نپتون را افزایش دهد.

زلنسکی در برنامه پیام رسان تلگرام بدون ارائه جزئیات خاصی از تخصیص بودجه بیشتر به برنامه موشکی و تولید تعداد بیشتر آنها خبر داد.

زلنسکی ماه گذشته میلادی گفته بود که کی‌یف برای کاهش وابستگی خود به موشک‌های ارسال شده از سوی کشورهای خارجی تلاش می‌کند. وی بارها از کشورهای غربی خواسته اجازه دهند از موشک‌های دوربرد آنها برای هدف قرار دادن خاک روسیه استفاده کند.

بر اساس گزارش دیگری از رویترز «الکسی اسمیرنوف»، فرماندار منطقه کورسک جنوبی روسیه روز سه‌شنبه گفت که تلاش اوکراین برای نفوذ به داخل خاک این کشور خنثی شده است. وی گفت دو غیرنظامی در جریان این عملیات کشته شده و وضعیت در منطقه بحرانی است.

اسمیرنوف گفت که سربازان و نیروهای مرزی سرویس امنیت فدرال (FSB) حمله اوکراین را دفع کردند.

رسانه های روسی نیز گزارش دادند که نیروهای نظامی این کشور یک حمله مسلحانه از سوی اوکراین را خنثی کردند.

یک کانال تلگرامی نزدیک به دولت روسیه اعلام کرد که ۱۰۰ نفر از نظامیان اوکراینی تلاش داشتند وارد خاک روسیه شوند که در منطقه کورسک زمین‌گیر شده اند.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.