صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور از فعالیت یک هزار و ۶۰۰ مرکز مراقبت پرستاری در منزل خبر داد و گفت: در برنامه هفتم توسعه پوشش بیمه‌ای مراقبت‌های پرستاری در منزل دیده شده و باید به عنوان یک برنامه جامع در نظام شبکه سلامت، یکی از زنجیره‌های نظام ارجاع نیز باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، احمد نجاتیان روز چهارشنبه در یک نشست خبری که در محل این سازمان برگزار شد، افزود: باید به جای ساخت بیمارستان‌های متعدد در کشور، با توجه به افزایش بیماری‌ها و سالمندی، مراکز مراقبت پرستاری در منزل گسترش یابد و به عنوان یکی از ارکان اصلی شبکه بهداشت و درمان تلقی شود.

وی با تاکید بر افزایش کیفیت آموزش پرستاری گفت: بر اساس دلایل مختلف دانشکده‌های مختلف افتتاح می‌شود که پرستاران نمی‌توانند خوب آموزش ببینند باید آمایش سرزمینی در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: همچنین بهیاری علی رغم تاثیراتی که در نظام سلامت داشت امروزه پاسخ کمبود پرستار و نیاز جامعه نیست، و بهیاران نمی‌توانند مسایل بیماران وسالمندان که نیاز به مراقبت‌های تخصصی را دارند انجام دهند.

نجاتیان تصریح کرد: آموزش بهیاری در مناطق محروم می‌تواند به افزایش بار بیماری‌ها منجر شود، پیشنهاد می‌شود مدارس بهیاری دیگر افزایش نیابد و همکاران بهیار در سیستم بهداشت و درمان ارتقا یابند.

به گفته وی، برنامه هفتم توسعه فرصت‌های زیادی برای پرستاران ایجاد می‌کند، باید خدمات پرستاری را در جامعه گسترش دهیم باید به فکر روش‌های جایگزین مراقبت در منزل باشیم که می‌تواند کمک کننده نظام سلامت باشد.

ضرورت بازنگری تعرفه خدمات پرستاری در منزل

نجاتیان افزود: ضرورت دارد تعرفه مراکز مراقبت پرستاری در منزل بازنگری شود و باید پوشش بیمه‌ای در این زمینه صورت گیرد، می‌توانیم برخی خدمات از جمله‌ای سی یو را در منزل نیز ارایه دهیم.

وی اظهار داشت:سازمان نظام پرستاری آمادگی استفاده از ظرفیت‌های قانون برنامه هفتم توسعه مراقبت در منزل را دارد و ضروریست نگاه پزشک محور به مراقبت‌های پرستاری در منزل نباشد، مسوولیت این مراقبت در منزل که به عهده پرستاران بوده و کمترین شکایت در این زمینه را داریم در حالیکه این مسوولیت به غلط به پزشکان تفویض می‌شود.

نجاتیان اظهار داشت: خوشبختانه کمیته پرستاری در ذیل کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تشکیل شده و امیدواریم در جهت کمک به مشکلات پرستاران اقدامات موثری برداشته شود.

وی با تاکید بر اینکه استخدام‌های جدید برای رفع کمبود نیروی پرستاری کاری نکرده است، گفت: درخواست مهاجرت پرستاران دو برابر افزایش یافته و این موضوع، زنگ خطری برای نظام سلامت کشور است.

نجاتیان ادامه داد: میزان تأخیر در پرداخت معوقات پرستاری در کشور، ۸ ماه است که باید مرتفع شود و امیدواریم در دولت چهاردهم به سلامت نگاه ویژه‌ای شود.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.