آخرین آمار فوت شدگان سیلاب مشهد؛ ۷ فوتی تا ساعت ۲۲ امشب (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) پشت‌پرده عجیب تخفیف‌های شگفت‌انگیز مکمل‌ها در داروخانه‌‌ها صرف ۷ درصد از تولید ناخالص داخلی برای جبران خسارت تصادفات جاده‌ای چهار مسیر اصلی در مشهد بر اثر سیلاب همچنان مسدود است (۲۶ اردیبهشت) افزایش تعداد فوتی‌های سیل مشهد به ۴ نفر (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارش‌های رگباری تا دوشنبه + فیلم سیل در مشهد | تعداد جانباختگان مشهد به ۵ نفر رسید (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) کم‌خونی یکی از بیماری‌های شایع در کودکان اهدای اعضای نوجوان مرگ‌مغزی در مشهد، نجات‌بخش زندگی ۷ بیمار شد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | لحظه پیداکردن دو جان‌باخته سیلاب در پل انقلاب مشهد فوت دو شهروند در سیلاب میدان انقلاب مشهد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم اورژانس مشهد: ۱۳ شهروند در پی جاری شدن سیلاب مصدوم شدند رئیس سازمان حج: زمان ثبت‌نام عمره هنوز معلوم نیست | پیشاپیش عذرخواهی می‌کنیم! ۸ راهکار برای مقابله با سختی‌های زندگی دیوان عدالت هم شکایت بازنشستگان در مورد افزایش مستمری‌ها را رد کرد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بهترین رژیم غذایی برای آرتریت یا التهاب مفاصل کدام است؟ بهترین شیوه تربیتی برای مقابله با فحاشی کودکان پیامدهای استفاده از تلفن همراه در سلامت کودکان مستمری فروردین‌ماه مددجویان سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود
سرخط خبرها

افزایش مهاجرت پرستاران مشهدی از فروردین ۱۴۰۳ تاکنون

  • کد خبر: ۲۲۵۴۵۲
  • ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۸
افزایش مهاجرت پرستاران مشهدی از فروردین ۱۴۰۳ تاکنون
عضو هیئت‌مدیره نظام پرستاری مشهد از افزایش موارد مهاجرت پرستاران مشهدی تا پایان فروردین امسال خبر داد و این آمار را نسبت به مدت مشابه سال پیش، بالا عنوان کرد.

حمید نخعی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز با اشاره به صحبت‌های اخیر وحید زمان‌زاده، رئیس شورای عالی نظام پرستاری، مبنی بر استعفای دسته‌جمعی پرستاران در سراسر کشور عنوان کرد: مشکلات جامعه پرستاری ریشه‌دار شده است و پرستاران مشهدی هم از این قاعده مستثنا نیستند؛ بااین‌تفاوت که هنوز به مرحله استعفای دسته‌جمعی نرسیده‍‎اند.

وی ادامه داد: عموما پرستاران ترجیح می‌دهند با شرایط نامطلوب فعلی، مهاجرت کنند و از رفاه و درآمد بهتری برخوردار باشند یا آنکه استعفا کنند و به سراغ سایر مشاغل پردرآمدتر، حتی بدون درنظرگرفتن تخصص لازم آن شغل بروند.

نخعی مهاجرت به کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای اروپایی را در میان پرستاران مشهدی بیشتر دانست و افزود: مشهد آمار بالایی درمورد مهاجرت دارد و فرم‌های مربوط به دریافت سابقه کار و معرفی‌نامه جهت مهاجرت، گواه این مسئله است. تا پایان فروردین امسال، آمارهای مهاجرت نسبت به مدت مشابه سال گذشته بالاتر رفته است.

عضو هیئت‌مدیره نظام پرستاری مشهد به مشکلات ریشه‌ای پرستاران پرداخت و خاطرنشان کرد: ریشه همه نارضایتی‌ها در وهله اول، کمبود نیروی انسانی است. همکاران ما باید شیفت‌های اجباری و اضافه‌کاری را تحمل کنند فقط به‌خاطر کمبود نیرو. براساس استاندارد وزارت بهداشت، ضریب اشغال تخت به پرستار در ۲۴ باید معادل ۱.۶ نیروی پرستاری باشد؛ درحالی‌که ما در بهترین حالت حدود ۰.۸ در بیمارستان‌های مشهد نیرو داریم و اگر فرایند‌های استخدامی اجرا نشود، با چالش‌های بزرگ‌تری مواجه می‌شویم.

نخعی تصریح کرد: مشهد در بخش دولتی حداکثر ۹ هزار پرستار دارد و با آمار بخش‌های خصوصی، این عدد به ۱۲ هزار پرسنل پرستاری می‌رسد که برای رسیدن به استاندارد وزارت بهداشت، هنوز ۵۰ درصد کسری نیرو داریم.

وی ارقام اضافه‌کاری پرستاران را بسیار ناچیز عنوان و تأکید کرد: یک پرستار در بیمارستان‌های دولتی بابت هر ساعت کار اضافه، به طور متوسط ۲۰ هزار تومان دریافت می‌کند که این مقدار اصلا صحیح نیست. در بیمارستان‌های خصوصی، پرستاران تا ۸۰ هزار تومان برای هر ساعت اضافه‌کاری دریافت می‌کنند که همین سبب می‌شود تا رغبت به فعالیت در بخش خصوصی بیشتر باشد.

نخعی البته این مورد را نیز افزود: دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد با پیگیری‌های دکتر شبستری در تلاش است تا مبلغ اضافه‌کار پرستاران بخش دولتی را در قالب «ترمیم اضافه‌کار» افزایش دهد که این افزایش شاید حداکثر به ۴۰ هزار تومان برسد که باز هم ناچیز است و پرستاران را با مشکل مواجه می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->