صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس خانه صنعت و معدن خراسان‌رضوی گفت: ناترازی‌های انرژی به‌صورت عادلانه بین بخش‌های اجتماعی و اقتصادی تقسیم شود.

به گزارش شهرآرانیوز، فیروز ابراهیمی امروز، ۱۷ مرداد ۱۴۰۳، با حضور در تحریریه شهرآرانیوز، ضمن تبریک روز خبرنگار با اشاره به مشکلات بخش صنعت استان و ناترازی‌های انرژی تصریح کرد: سال گذشته قطعی برق در بخش صنعت ۱۲ ساعت بود، اما امسال این قطعی در هفته به ۳۶ ساعت رسیده است و این عملاً یعنی ۳۰ درصد تولید استان را کاهش می‌دهد.

وی تأکید کرد: تولیدات صنعتی استان سالانه بالغ بر ۳۵۰ هزار میلیارد تومان است؛ یعنی هر یک روز تعطیلی، هزار میلیارد تومان به اقتصاد استان زیان و صدمه وارد می‌کند. بنابراین با تدبیر، سرمایه‌گذاری، مشارکت مردم و تقسیم عادلانه این ناترازی، می‌توان بار را که برخلاف قانون مصوبه مجلس شورای اسلامی است، از روی دوش حوزه تولید برداریم.

رئیس خانه صنعت و معدن استان یادآور شد: تنهاحوزه‌ای که باید مورد حمایت قرار گیرد، متأسفانه اولین حوزه‌ای است که در کمبود‌ها مورد هدف قرار می‌گیرد.

وی افزود: کل شهرک‌های صنعتی استان تنها ۳ درصد از گاز استان را مصرف می کند، اما به مجرد اینکه که با برودت ناچیز دما مواجه می‌شویم، گاز این بخش را قطع می‌کنیم؛ باوجود اینکه این، درتضاد با مصالح، منافع ملی و اولویت‌داربودن تولید که رهبری بر آن تأکید دارند، است.

ابراهیمی عنوان کرد: بایستی با عقلانیت در تخصیص سرمایه‌گذاری در این حوزه و عقلانیت در تعمیم عادلانه، این کمبود و ناترازی بین حوزه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی کشور تقسیم شود تا این بار از دوش تولید برداشته شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.