صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: همه می‌دانیم که مشهد به یک تیم لیگ‌برتری نیاز دارد، اما به شهرداری اجازه تیم‌داری در لیگ برتر را نمی‌دهند.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت الاسلام حسن منصوریان در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که توسط روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری مشهد برگزار شد، گفت: در این دوره از مدیریت شهری، بیشتر هزینه‌ها صرف زیرساخت‌ها شده است. می‌بینید که شهرداری به زیر زمین‌ها رفته و در حال ساخت مترو است، اما متهم می‌شود که هیچ کار نکرده است؛ درحالی‌که شهرداری و مدیریت شهری در این دوره کار زیرساختی انجام داده است.

وی افزود: در یک دوره‌ از مدیریت شهری و شهرداری مشهد پروژه‌های چندسطحی و پارک‌هایی احداث شد و چون شهردار آن زمان رابطه خوبی با خبرنگاران داشت، به امیرکبیر شهر تبدیل شد.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: همین حالا ۴ هزار نفر در عمق ۴۵ کیلومتری شهر کار می‌کنند. هر کیلومتر ساخت مترو در مشهد هزار میلیارد تومان هزینه دارد که اگر این هزینه را در سطح شهر می‌آوردیم، می‌توانستیم در هر خیابان شهر یک تقاطع ایجاد کنیم، اما مدیریت شهری این هزینه را به زیر شهر برده و کار‌های زیرساختی انجام داده چراکه نگاه ما به آینده است.

برای اطلاع‌رسانی اقدامات، از رسانه‌ها کمک می‌گیرند

منصوریان تصریح کرد: آیا گره‌های ترافیکی شهر با ساخت تقاطع‌ها حال می‌شود یا با انجام امور زیرساختی مانند مترو؟ مدیریت شهری پذیرفت که به زیر زمین برود و زیربنایی کار کند، اما برای اینکه آن اطلاعات از زیر زمین بالا بیاید و به مردم برسد، به همت و کمک رسانه‌ها نیاز است.

وی اضافه کرد: رسانه‌ها اخبار زیر زمین این شهر را به بالا بیاورند و به مردم تحویل دهند تا حال مردم خوب شود. حق این مردم است که بدانند عوارضی که پرداخت می‌کنند، در کجا هزینه می‌شود. اگر ارتباط ما با رسانه‌ها قطع شود، حلقه رابط بین ما و مردم از بین می‌رود و دیگر نمی‌توانیم میان مردم اعتمادسازی کنیم. در زمانه‌ای که مردم احتیاج به شنیدن خبرهای خوش ازسوی حاکمیت دارند، اگر در جریان انجام این اقدامات قرار نگیرند، از حاکمیت ناامید می‌شوند.

طرح ایجاد زیست‌بوم توسط فرمانداری رد شد!

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه، به موضوع زیست‌بوم رسانه‌ای مشهد اشاره کرد و افزود: در ابتدای دوره ششم مدیریت شهری به همراه چندتن از مدیران شهرداری، خدمت وزیر ارشاد رفتیم و اعلام کردیم که مشهد ظرفیت ایجاد هاب رسانه‌ای شرق کشور را داراست و ۲۳ فرهنگ‌سرا در اختیار دارد. تعداد زیادی رسانه در این شهر وجود دارد و هکتار‌ها زمین در جهان‌شهر داریم که می‌توانیم دهکده ارتباطات ایجاد کنیم. از وزیر ارشاد مجوز گرفتیم تا مشهد به قطب رسانه‌ای کشور تبدیل شود. به‌همت شورای شهر مشهد، زیست‌بوم رسانه‌ای نیز در شورا مصوب شد.

منصوریان با اشاره به اینکه هر مصوبه شورا تأیید فرمانداری را نیز می‌خواهد، افزود: متأسفانه این طرح و مصوبه در فرمانداری رد شد. به ما گفتند که رسانه‌ای‌ها را برای چه می‌خواهید گرد یکدیگر جمع کنید؟ گفتند که این طرح ظرفیت عجیبی دارد و ممکن است به‌درستی استفاده نشود. علاوه بر این نباید ساختاری جدید ذیل آن شکل بگیرد.

منصوریان گفت: بعد از آن، اعلام کردیم ما ساختار را براساس قانون تغییر می‌دهیم. ساختار آن را هم قرار شد تغییر بدهیم که باز هم اعلام کردند ایجاد ساختار جدید در شهرداری ممنوع است. مجدداً مجبور شدیم مجوز ایجاد ساختار جدید را در شهرداری بگیریم. 

وی اظهار کرد: در نظر داشتیم ساختمان میدان شهدا را در نظر بگیریم که اجازه آن را هم ندادند. در نهایت شهردار مشهد کمک کرد و چهارسوق کوهسنگی را برای زیست‌بوم رسانه‌ای در نظر گرفتیم. بعد از آن هم تصمیم گرفتیم که نام آن را به «صنایع خلاق» تغییر دهیم. 

به دنبال تیم فوتبال هستیم، اما برخی نمی‌گذارند!

منصوریان با اشاره به سنگ‌اندازی دیگران در تصمیمات مدیریت شهری و شهرداری مشهد توسط سایر مدیران مشهد و خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: در ابتدای دوره مدیریت شهری، ورزش قهرمانی در مشهد به زمین خورده بود. با کمک بخش خصوصی و کمک سپاه مصوب کردیم یک تیم لیگ‌برتری برای مشهد راه‌اندازی کنیم. این مصوبه نیز به ابهام خورد و برای آن توضیحاتی دادیم و پس از رفت‌وآمد‌های فراوان، درنهایت مخالفت کردند که مشهد یک تیم لیگ‌برتری داشته باشد؛ چون مدیران این شهر و استان معتقد بودند که مدیریت شهری نباید وارد این مسئله شود.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد تأکید کرد: تمام جریان این شهر ما نیستیم. آن کسی که باید با ما همراه باشد، همراهی نمی‌کند؛ وگرنه ما می‌دانیم این شهر نیاز به یک تیم فوتبال خوب دارد و باید ورزش قهرمانی‌اش تقویت شود.

منصوریان در واکنش به شبهاتی که برخی افراد رسانه‌ای در فضای مجازی ایجاد می‌کنند، بیان کرد: خبرنگاران از یک منبع، خبری به دستشان می‌رسد و آن را در فضای مجازی مطرح می‌کنند. منطق برخی از افراد رسانه‌ای این است که وقتی خبری به دستشان می‌رسد، آن را در فضای مجازی مطرح کنند تا اگر خلاف آن موضوع وجود دارد، ما بیایم و آن را تکذیب کنیم. اما یک شبهه را هزاران نفر می‌بینند، اما جوابیه من، چون تلخ و باورش سخت است، تعداد اندکی از افراد آن را می‌بینند. آیا آن مقداری که جوابیه من را نشنیده‌اند، به گمراهی کشیده نشده‌اند؟

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.