صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

وزیر کشور گفت: هماهنگی‌ها و قول و قرارهایی که در مرز چذابه با طرف عراقی داشتیم، همگی اجرایی شده و امکانات خوبی برای حمل و نقل و پذیرایی از زائران ایرانی تدارک دیده شده است

به گزارش شهرآرانیوز؛ احمد وحیدی وزیر کشور روز پنجشنبه برای دومین بار در هفته‌های اخیر به منظور بررسی زیرساخت‌های مرزی خوزستان، از پایانه مرزی چذابه و اقدامات مجموعه‌های مختلف برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی، بازدید کرد.

علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان نیز وزیر کشور را در این بازدید همراهی کرد.

زیرساخت‌های جاده‌ای منتهی به پایانه مرزی چذابه، گیت‌های ورودی و خروجی پایانه‌های مرزی چذابه و شیب عراق، روند برپایی موکب‌های خدمت‌رسان، بررسی وضعیت آب و برق مواکب، تردد زائران از پایانه چذابه و کشور عراق، زیرساخت‌های مخابراتی و اینترنتی، استقرار دستگاه‌های خدماتی، درمانی و بهداشتی از جمله موارد مهمی بود که وزیر کشور در این بازدید مورد ارزیابی قرار داد.

همچنین گفتگو با موکب داران و زائران و بررسی مسائل و مشکلات آنها برای ارائه خدمات تردد، اسکان، پذیرایی و تغدیه زائران اربعین نیز از دیگر برنامه‌های بازدید احمد وحیدی از مرز چذابه بود.

پیس از این نیز احمد وحیدی وزیر کشور ایران و عبدالامیر الشمری وزیر کشور عراق روز پنجشنبه ۲۱ تیرماه با هدف هماهنگی و اتخاذ تمهیدات لازم برای تسهیل تردد و خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی و بررسی شرایط موجود از پایانه مرزی چذابه دشت آزادگان و همچنین پایانه مرزی شیب واقع در میسان عراق بازدید کردند.

تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان هستند. هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشور‌های دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین عازم کشور عراق می‌شوند.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.