صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: هم اکنون بیش از ۲۶ هزار هکتار از کشتزارهای استان زیر کشت گیاهان دارویی است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد میری دیسفانی در این باره افزود: سال گذشته میزان تولید گیاهان دارویی خراسان رضوی ۴۶ هزار و ۶۱۹ تن بود که امسال این رقم به بیش از ۴۸ هزار تن خواهد رسید.

وی اضافه کرد: پارسال ۲۱ هزار و ۳۷۴ هکتار از کشتزارهای استان زیر کشت گیاهان دارویی بود که امسال این سطح ۲۴ درصد نسبت به پارسال رشد داشته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به تنوع تولیدات گیاهان دارویی در خراسان رضوی گفت: زیره سبز، تخم شربتی، خاکشیر، ختمی خبازی و رازیانه مهمترین اقلام گیاهان دارویی تولیدی در استان است.

میری با بیان این که زیره بیشترین سهم از میزان تولید گیاهان دارویی استان را به خود اختصاص داده‌ است افزود: خراسان رضوی رتبه نخست کشور در تولید محصول زیره سبز و سطح زیر کشت آن را دارد.

وی ادامه داد: هم اکنون سطحی معادل ۱۹ هزار و ۶۳۴ هکتار در استان زیر کشت این محصول است و ۱۱ هزار و ۳۰۰ تن زیره سبز از این سطح برداشت می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: کل سطح زیر کشت زیره سبز استان شامل ۱۵ هزار و ۱۵۴ هکتار زیره سبز آبی و چهار هزار و ۴۸۰ زیر سبز دیم است که در مجموع سطح زیر کشت امسال این محصول ۱۱.۷ درصد نسبت به پارسال افزایش دارد.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.